Mrs.Calliban

Är nyss hemkommen från ett minst sagt trevligt "sammanträde" hos babes söta mor där det bjöds på alla möjliga läckerheter, bl.a en perfekt tillagad laxsida med underbar citronfluff/sås och med tanke på att det är påsk och allt så ursäktar jag mig själv mitt enda sockerintag för dagen vilket var en helt fantastisk,hemmagjord chokladmousse( på Mörk choklad-därav sockret,ägg och grädde), personligen så räknar jag inte in detta otroligt pyttelilla snedsteg så än så länge ligger fortfarande datorn/resan säkert!
(börjar mera luta åt en resa nu eftersom det ryktas att vi kommer få vara hemma med grundlön v.18 o 21.Ay Caramba! Barce kanske?!)

Fast egentligen så började ju dagen med 1,5 timmes lövrräffsning i solskenet,upptäckten av diverse blomster i trägårn och salladskomponering (Vilken bestod säsongs-sallad-mix,salladslök,röda äpplen,röd paprika,jordgubbar och pressad citron)  till det stundande sammanträdet hos svärmor.Vilket för övrigt var helt suveränt med tanke på att jag tog en rejäl sovmorgon så den ovannämnda middagen resulterade i dagens frukost. Skaplig lyxfrulle!


Resultatet av morgonens lövräffsning:




..dock är det en del kvar..



Dessa godingar upptäckte jag i rabatten imorse:



Det är så himla spännande nu för vi har ju verkligen inte en aning om vad som är planterat runt om huset så nu när våren står i dörren så kommer det förhoppningsvis dyka upp diverse överraskningar lite titt som tätt...WEEEI!!!. Älskar att ha en trädgård! (Även fast det är 2 säsongers löv jag har att räfsa ihop så kan jag faktiskt medge att jag även njuter när jag tar hand om det!)  



Kommentarer
Postat av: Anonym

krokusar åååh fiiint!

2009-04-12 @ 16:34:10
URL: http://leeilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0