Vuxen?

Kan det vara så att jag faktiskt blivit vuxen nu?

Läste en blogg nyss om en tjej som ALDRIG skulle kunna skriva typ "Älskar dig mamma!" på sin blogg och att hon inte kunde förstå folk som gjorde det eftersom hon trodde att alla bråkade lika mycket som henne med sina föräldrar...
Var bara tvungen att kommentera:

"Jag lovar, du kommer känna stor tacksamhetsskuld till dina föräldrar när du blir äldre och måste börja ta hand om och betala för dig själv! Jag skrek ofta och mycket åt mina föräldrar när jag var yngre för "dom fattade ju inte!"
Men jo.. det gjorde dom faktiskt , dom försökte bara se till mitt bästa hela tiden.. nu idag när man vet hur mycket dom faktiskt ställt upp för en.. och fortfarande gör med skjuts,pengar och ALLT.. så blir jag sjukt skamsen som behandlade dom på det viset och gjorde dom ledsna under hela min tonårsperiod!Så tänk dig för, för ju äldre du blir desto äldre bli även dina föräldrar och snart finns dom inte där mer!"

Får nästan lite ont i hjärtat när jag själv läser vad jag skrivit,att man kan behandla sina föräldrar så? Hur mycket hjälpte dom inte till med hästar och dyl. egentligen.. morsan gick alltid upp före 7 oavsett om hon hade jobbat till sent kvällen innan. och fodrade och släppte ut hästarna bara för att jag och min syster skulle få sova!Usch, det är fan så man skäms!
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv: Haha XD tack!

2009-06-04 @ 07:28:11
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Postat av: jessica

jag vääät. man vill ju bara dö.. måste nästan blogga om det nu

2009-06-04 @ 10:46:05
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men du....



Bättre du kommit på det nu än aldrig!!

Tänk om du fortsatt ta emot och aldrig uppskatta det?

Nä, nu är du vuxen, med allt vad det innebär. Men visst blir man lite skamsen när man tänker efter hur många och tråkiga timmar man måste jobba för ett par märkesjeans...

Och det ville/skulle man bara ha. Men vem fick jobba?

2009-06-04 @ 14:06:48
Postat av: Anonym

ååh :'( Jag känner samma sak! Man är verkligen blind för det man har...

2009-06-05 @ 09:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0