Sockertopp

Kollade på Spårlöst på 4an igår, jäklar anama.. förstå att bara hux flux få en släkting på andra  sidan jordklotet ,närmare bestämt hawaii) som typ har ALLT gemensamt med dig..Jag skulle dö av lycka! Mamma?Pappa? ni råkar inte ha några bortglömda syskon eller liknande nånstans i världen?nähä.. inte det!Det var ju synd!

Har fattat ett beslut nu.. att from måndag nästa vecka(för Jessy hade tydligen en liten "pressy" till mig denna vecka!) så är sockerkonsumtion totalt förbjudet en månad framöver,dvs ända fram till 30 april och det innebär alltså ALLT som innehåller socker.. alltså.. inge mer kaviar,vin eller ketchup.Även sötningsmedel är bannlyst!Och framför allt INGE SNARR! Och nu kanske ni tycker "Vadå, lite väl extremt eller?! Hon är ju helt besatt!" Men då säger jag som så att mår man inte bra av nånting så borde man faktiskt undvika det i största mån och jag säger inte att detta är meningen att hålla för evigt för jag tycker trots allt att godis är ganska trevligt,ilagoma mängder,men förtillfället så har jag ett sinnesjukt sockerberoende som jag måste bli av med och för att nå dit så måste jag utesluta ALLT socker eftersom jag märker ju..tar jag lite ketchup på maten så brakar helvetet lös,direkt  löper jag i sann Carl Lewis ner till närmaste butik och köper på mig varende sötsak jag hittar (Efter att först ha försökt stå emot frestelsen genom att frossa i allt annat jag har hemma!) Och det här gör mig inte bara fattig utan också trött,finnig och ledsen så snälla,SNÄLLA, om jag stöter på er den här månaden, försök inte truga på mig nånting! Comprende!?
Genom det här då så hoppas jag i framtiden kunna kontrollera mitt sug lite bättre vilket fungerade alledeles utmärkt sist jag hade 7 godis/alkohol-fria veckor men då var jag heller inte lika beroende som jag är nu därför utesluter jag den här gången allt med socker i innehållsdeklarationen, blir antagligen lättare så!
Så.. Håll tummarna för mig! :D

Kommentarer
Postat av: jessica

jaa för nu har jag bakat och hållt på här hemma!:)

2009-03-24 @ 11:07:25
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: Lina

Hallå! Det är bara att logga in på internet så står summan där! Jotack... annars är det bara bra! Själv?

2009-03-24 @ 11:08:26
Postat av: jessica

bra idé with the sugar. jag tänkte haka på.innan jag med fasa kom att tänka på PÅSKÄGGET! haha nejdå men jag lär skärpa mig också. det måste jag. det jag får mest finnar av är dock bakverk. tråkigt tycker jag:(

2009-03-24 @ 11:09:40
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: jessica

jamen the thingy is att jag åker ju snart på hellemester, då vill man junte snåla med det söta, drinkar och diverse grejer ju ;)

2009-03-24 @ 23:00:17
URL: http://jejejessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0