Röd-fejjornas återkomst!

Oj oj. Klockan är bara 10 och jag har redan hunnit skämmas ögonen ur mig. Hur ska denna dag sluta?
Jag tog cykeln ner till Coop för att handla lite frukost och allt gick ju helt enligt planen ända tills det var dags att cykla hem igen..
Jag kom ut från affären och satte nyckeln i låset, inget hände, nyckeln rörde sig inte ur fläcken och efter mycket bändande och brytande så lyckades ju jag (som är så stor och stark..) bryta av nyckeln i låset..ingen extra nyckel..ingen telefon..what to do?
Det var ju bara att knata in till Coops kundtjänst och fråga snällt om dom kanske möjligtvis hade en bultsax eller dylikt så jag kunde klippa av låset, det hade hon ju inte.. MEN..då ringde hon in till Mattias som kom utspringandes som Superman i ny skepnad. TADAAA!!
Han rekade låset och insåg att det inte var något han kunde åtgärda med handkraft så han tog cykeln under armen och löpte iväg med den IN i affären (!) samtidigt som han försäkrade sig om att det var min cykel! Kvar stod jag som ett fån med en halv nyckel i handen så det var väl bara att löpa efter!
Måndagmorgon,hela butiken ÖVERFULL med coop-anställda,leverans eller nått, ALLA kollade och kommenterade,som tur var  så var det endast 10-15 kunder!(Tack för det!)
Först LÄNGST IN i hela Coop-modulen, närmare bestämt vi COOP bygg, stannade han upp. Där hittade han en fantastisk bultsax på en av hyllorna och demonstrerade dess funktionalitet genom att kapa mitt bedrövliga lås.Hallelulija!

Mattias: "Jaha.. nu behöver du väl ett nytt lås också?"
Jag: "Eh..jaaa..ehh..hehe.. " (Pappa har säkert tusen cykellås att avvara men eftersom han var så hygglig så kunde jag bara inte säga nej!Så det var bara att punga upp 50 pix!)
Mattias: "Cyklar du ut med den sjäv eller ska jag ta ut den?"
Jag: "Öum.. nää ..he..he.. jag fixar det!"

Det gick väldigt snabbt till kassan vill jag lova, där det för övrigt var kö och kassörskan kollade VÄLDIGT konstigt på mig när jag kom med cykeln genom kassan, drog nått skämt om att jag skulle betala även för den, minns inte precis eftersom huvudet höll på att sprängas av rodnad...
Nåväl, kom hem oskadd och nu är också tvätten fixad.Lugnet är återställt! Dags för kaffe!

Kommentarer
Postat av: jessica

ååhh lillan då! haha men lite kul nu såhär i efterhand kanske ;)

och NEJ din profilbild ligger precis där den ska :)

2009-05-11 @ 11:30:29
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: Johan

hahaha, den här hade jag helt missat, awesome! :D



Låter som en "dare" från en loppa tillverkad av ett skiftschema, haha :p

2009-05-15 @ 07:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0