Typiskt svensk

Igår gjorde jag en sån himla osvensk grej. Jag gick tillbaka och klagade!

Jag strövade runt på "byn" nån timme under gårdagen för att se om jag kunde göra några fynd och till min förtjusning så dök jag på en gigantisk hudlotion-tub av modellen Sergio Tacchini-Feel good för 125 pix! Har tidigare haft parfymen och är HELT SÅLD på doften så jag tvekade inte för en sekund.
Nöjd spatserade jag vidare i väntan på att min sambo skulle höra av sig så vi kunde sticka iväg på årets vinterrea i grannkommunen men ni som känner min sambo vet ju att han kan vara liiite seg ibland så för att slå ihjäl ytterligare några minuter så slog jag mig ner på en bänk i solen och smetade in mig med mitt nya fynd..
Det skulle jag inte ha gjort!

Ni vet när man gick på skattjakt i badrumskåpet som liten och hittade mammas gamla hudkrämer från -85 som tappat allt vad doft och glamour heter.. typ det var vad jag råkat "fynda" just precis nu!

Den första tanken som poppade upp var "Skit också, där gick jag miste om 125 spänn!" (observera att jag satt 25 meter från affären i fråga!)  , Min andra tanke var " Äh, det är väl inte sååå farlligt..den här kan jag nog använda nån gång!" (Hänvisning till liknelsen ovan...skulle inte tro det!) Min tredje tanke var "Känner jag nån som inte är så kräsen!?" (Nej, INGEN vill lukta såhär!) ..Och så fortsatte det.. tills jag slutligen efter tanke nummer 9 "Jag går upp på coop och kollar om dom har nån trevlig kräm där!" ..Kom till tanke nummer 10 : "Äh, nu går jag ju ändå förbi butiken , lika bra att gå in och berätta att Sergio-lotionen är gammal så att ingen annan blir besviken!" (Hade inte räknat med att ta pengarna tillbaka utan bara berätta att dom kanske kunde ta bort dom resterande ur sortimentet.. MEN.. till min lycka så var expediten både trevlig och tacksam att jag sagt till OCH jag fick tillbaka mina stålar! Svårare än så var det inte! Varför satt jag då i typ en kvart PRECIS UTANFÖR butiken ifråga och diskuterade andra utvägar med mig själv? Bara för att jag är så förbannat svensk förstås!

Vi svenneballar vill inte vara till besvär, vi äter hellre den råa fisken än att klagar eller plågas med en olidligt äcklig doft som passerat bäst föredatumet för typ 30 år sen hellre än att be om pengarna tillbaka!
Varför är vi så? MAN FÅR KLAGA! Man SKA klaga!
ANnars blir såna saker ALDRIG bättre!
Så, gott folk.. ut i svea rike och klaga, Klaga KLAGA!
Själv ska jag gå och Pumpa en timmes BodyPump!
På återseende

Kommentarer
Postat av: jessica

jag får ju bara en massa skit för ATT jag klagar jämt.. svenskar är heller aldrig NÖJDA! ;)

2009-10-03 @ 15:43:23
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: Sara setare

Haha lovely inlägg! Ja, va lite mer som oss iranier! Vi tror ju att allt är fel och att alla vill oss ont! Men can u blame us? Med den regim vi har...? Going politic on your ass! Haha

2009-10-06 @ 09:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0