TYDLIGEN...

Så tog vissa åt sig av mitt inlägg om lördagens dagsform!

För det första:
"..när jag umgås i sällskap av stora mängder alkohol.."
Alkoholen är boven i dramat, inte den som förtär den!

För det andra:
"..jag tog det lugnt med nått glas vin och en film.."

Är ett citat som används allt för ofta alltför många dagar i veckan där innebörden inte riktigt är det som sägs, och här vill jag poängtera att i VISSA fall.. har det gått för långt! Till den som tar åt sig...  kanske är det inte obefogat, isf skulle du ju troligtvis inte ha nån anledning att ta åt dig!

För det tredje:
"Vad ska man ta sig till när man vill umgås med sina vänner men inte klarar av det psykiskt bara för att det blandas in alkohol? Jag fattar inte, jag gillar att festa och SPECIELLT med mina vänner men bara tanken på att det kommer drickas får mig att tänka efter en extra gång..
Vad tusan är det som händer med mig?!"

Vad jag inte fattar är alltså VARFÖR jag känner såhär..INTE varför folk dricker! Drick hur mycket ni vill hur ofta ni vill.. men jag blir gärna också behandlad som en festdeltagare trots att jag inte dricker, jag vill inte känna mig tvingad att dricka bara för att få umgås med de jag kallar för mina vänner!

Jag undrar, räknar ni er själva som alkohol eller?!
För allt jag skrev var att jag mådde dåligt av ALKOHOL och mig veterligt så består de flesta av er av kött och blod!
Tydligen får man inte tala illa om livets dryck, vilket uppenbarligen verkar vara just denna omtalade dryck, eftersom många av er tog illa upp! FÖRLÅT så hemskt mycket du allsmäktige glädjebringare det ska aldrig hända igen!

Ge mig svar på tal, SNÄLLA, för jag förstår faktiskt inte hur det kommer sig att JAG är boven i det det här dramat!

Matt man blir!







Kommentarer
Postat av: my

vi tog det ju på sms så....

2009-09-21 @ 10:44:20
Postat av: Becca

My: Ja,det gjorde vi! Nu är det bara resten av de andra tjugotalet festdeltagarna som tydligen tror samma sak som bör upplysas om verkligheten!

Götet idag eller?

2009-09-21 @ 11:26:24
URL: http://reberecca.blogg.se/
Postat av: my

var tänkt att jag skulle åka idag, men blir nog imorrn istället!

2009-09-21 @ 12:51:26
Postat av: Jamilla

Ja gud ja, fy den som talar illa om allas vår vän Alkohol liksom.. Dricker man ingen alkohol räknas man (oftast) inte, och kan man lika gärna gå hem. typ.

2009-09-21 @ 17:55:37
URL: http://jamilllas.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag fattar precis. drar mig allt för ofta ur pga att alkoholen finns med i bilden. men det är inge fel med att inte dricka. man ska inte behöva hamna utanför för det, om man inte själv väljer att ta avstånd...kram

2009-09-21 @ 20:44:40
URL: http://leeilas.blogg.se/
Postat av: M

Alltså, jag känner inte dig eller din kompis som blev besviken, men jag tog det inte som att du pladdrade om någon person, utan mest grejen! Att det var dina egna känslor i kring det som du funderade över.



Nåja, hoppas det löser sig. Annars är de väl inga vänner om de inte vet hur du är och hur du tänker?

2009-09-21 @ 22:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0