Tha BOMB

(i förebyggande syfte!)
30/11-2010
I lördags konstaterade Emma att jag var på tjocken,Vilket hon även gjort för flera veckor sen men då skrattade vi åt det, ja hon påstod det,inte la fram det som ett förslag utan hon var väldigt säker på sin sak.. HAHAHA :D ...jag äter ju piller mot sånt där så det är ganska så osannolikt..
MEN..
Det är ju inte så man inte börjar fundera...
*VÄLDIGT ömma rattar i flera veckor..
*En lätt känsla av att jag mår illa på mornarna, har pågått i flera veckor så har lagt ihop ett plus ett och tänkt att det beror på dålig sömn,stress och dåliga matvanor..
*Molande värk i "tjejmagen"  i flera(för många?!) veckor
*..men.. fortfarande ingen merre.. 3 dagar över ungefär.
*TröttTröttTRÖTT
*MASSOR med finnar...jag har ALDRIG finnar..
*Jag svettas som en gris trots att jag fryser ihjäl..
*Blir väldigt mätt väldigt plötsligt
*Konstig "xtra-vikt" som  känns obekant.
*Flåsig fast jag tränar mycket och egentligen har bra kondis.
*hopp och att ligga på mage känns obekvämt
*metallisk smak i munnen
*sugen på rödvin (SUGEN på rödvin!?!? JAG!?)
Ja .. det var lite av det..
Men va sjutton...jag äter ju piller!?!?! Visst att det slarvas ibland men seriöst... NU av alla gånger!?
Update 1/12-2010:
Igår kastade sig Emma skrikandes på mina bröst och klämde..jag skrek också.. vadå , det gjorde ju ooont men man höll ju god min  :)
Hon är ju fortfarande stupsäker på att jag har en äppelskrutt i magen. Hon vill det mer än någon annan tror jag.. att det ska vara det alltså! HAHAHA :D
Nåväl, jag lovar, du blev en första som fick veta... efter Kristoffer... OM det nu är så att det finns nått där inne..
(HÄR..råkade jag publicera dethär inlägget, jag antar ni förstår  paniken som utbröt...PJUUUH!!! UTKAST it is!!!!Hoppas alla människor där ute är upptagna. HAHAHA:P .  Man vill ju liksom inte gå ut med nått innan det är säkert liksom, man vet ju inte vad som kan hända.OCH framför allt man vill ju berätta det personligen för sina vänner.)
Update 2/12-2010
Nope, fortfarande ingen "lady in red".
Update 3/12-2010  kl.11.18
Jag gjorde det..testet..
2 streck.
Är det bra?
Det vet vi inte förrän ikväll efter att jag pratat med K.
-------
Hade afro, Hade galna "merrestickningar" i tjejmagen till och från under passet och efter.. Det här förklarar en hel del.
-------
Pratat med K.  Han var iväg och köpte en ny spexig bil så jag fick snällt sitta och vänta tills han kom hem.
Jag började tjuta såklart när jag berättade det, troligtvis mest av rädsla för hur han skulle reagera ..
Han höll om mig, vi pratade lite om vad det skulle innebära,vi skrattade, han började prata barnvagn...
Båda lät ganska säkra på sin sak, även fast frågor kom upp som "företaget?"  vad händer där!? Vi kom fram till att det finns fina och BRA lösningar för det.
Sen konstaterade vi att detta troligtvis hände just precis nu därför att :det var meningen!
Det har funnits hundratals tillfällen då man råkat slarva med pillrena men det händer JUST.NU , när jag startat eget!
.. och vi kom fram till att hade det hänt för ett halvår sedan så hade jag troligtvis aldrig gjort det här..med butiken alltså.. eftersom jag haft tryggheten på Stainless..vilket kanske inte hade varit bra det heller..att inte följa drömmar osv och hamna i en säkerhetsbubbla..
MEN ..så hände det alltså nu.. mitt i allt.. jag har även ett Vasalopp och en Vätternrunda som jag isåfall kommer få göra i 4e resp. 7e månaden... inte ett alternativ.. nej,ni hajjar 30 mil på cykel i 7e månaden..got my point!?
Bye bye Klassikern ..för det här året.
--------
Jag sa till K. att han måste känna efter, jag är såklart jätteglad samtidigt som man är rädd också men jag vill verkligen att han ska tänka igenom det, inse vad det innebär..osv..det var inte planerat men jag är JÄTTEGLAD ändå mne jag respekterar hans känslor. För jag vill inte att vi behåller det bara för att utan jag vill att han faktiskt ska vilja.. jag tvivlar inte på att han gör det men jag vill att han ska ha tid att inse det själv också. För när beslutet väl är taget så finns det ju ingen "rewindknapp"! :)
--------
Update 4/12 kl.22.44

K. har idag pratat med sin färskaste pappa-kompis vilket jag sa att jag tyckte han skulle göra om han ville prata med nån,
sen slog det mig, när han berättat att han berättat.. att jag verkligen önskar att herrn lyssnade på K.
och inte berättade för någon,inte ens sin flickvän som är min vän då jag gärna gör det själv när tiden är inne..
Jag hoppas verkligen att JAG fick vara först...
(Lina,givetvis har du redan fått veta av MIG när detta publiceras!) :)
Jag är i vecka 6(tror jag.. vecka-10 symtomen är väldigt igenkännliga!) vilket jag personligen tycker är tidigt att gå ut med nått sånthär och SPECIELLT när man vill tänka över saken,man vill kunna tänka i lugn och ro utan att ens vänner vet!
Hursomhelst,
Vi hittar inga nackdelar med att skaffa ett litet kiddo nu och "Its a keeper!" ...om det nu är så man säger! :D
Men när var och en av er fick veta det och när det här inlägget publiceras det återstår att se.
Update 5/12 kl.18:11
Ja vad säger man,
Nu är det ju bestämt och jag ringde fort som attan till Emma så fort jag fick chansen idag och hon pep som en liten mus av glädje i andra änden.. hihi.. . men hade i verkligheten nog helst väntat ett tag och givetvis gärna velat få säga det till henne ,först,face to face men nu fanns det liksom inte riktigt tid till det..
Update 5/12 kl.21.45
Rattarna växer, det gör dom!
Kristoffer är nöjd, HAHAHA :D
Ser fram emot att bära sportbh de närmsta (minst) 7-8 månaderna då..
VoineVoine
Update 6/12 kl.07.53
Har sovit dåligt inatt, är irriterad och har inga stora förhoppningar för den här dagen.
MEN, ska försöka koppla bort massa skräp och tänka på det som betyder nått:
VI.SKA.BLI.FÖRÄLDRAR! Mamma  & Pappa! Det är liksom en liten Äppelskrutt där inne...förstår ni!?
Och fortsättningen blir FANTASTISK!:)
(tom den STEKHETA sommaren ska bli fantastisk.. fatta att bojkotta beach2011, ALLA kan få  sympati-rulla fram med mig om dom vill,det är okej!!:P )
Ska försöka få tag på MVC och boka in en kontroll men dom öppnar tydligen ...nu!
På återseende!
kl. 08.13
20 december it is. Då blir det inskrivnng så får vi se sen vad som händer. SPÄNNANDE!:D iv>
kl. 11.18
Blir man verkligen att svettas såhär mycket när man är preggo!?
kl. 13.09
På riktigt!? Det dryper!
kl. 19.57
Gjorde ett litet bus med syrran idag,
messade och frågade om hon inte ville komma över på te och så hade jag gjort ett litet kort av en bit guldig/vit tapet som jag dekorerat med ett fint guldigt hjärta och omsvept med lila natursnöre.
Jag gick och hämtade det och så sa jag att hon skulle få en julklapp lite i förskott "ååh, jag har faktiskt köpt en julklapp till dig också" " mmm..tack men den här kommer briljera.. utan tvekan!" ..Hon öppnar..det blir tyst...
I kortet(som alltså var vikt och gick att öppna om man tog av snöret) så skrev jag typ såhär:
"GODJUL MOSTER
Det dröjer ett tag innan vi ses (juli-aug. ungefär)
men när det är dags hoppas jag att du tar emot mig med öppna armar och sitter barnvakt ofta så att min mamma och pappa får sova. Dessutom har du gott om tid på dig att sluta röka då min kloka mamma sagt att det är farligt för hälsan. Vi ses snart från en liten äppelskrutt."
Tror ni hon började tjuta eller? :) Jag med för den delen.
Tänker göra detsamma med föräldrar,svärmor och svägerskor men hon fick veta lite före då man liksom har ett speciellt band till sin syster.. iaf jag!
Mamma och pappa kommer få veta innan dom åker till Gambia och Svärmor och svägerskor får sig en sjujäääkla julklapp efter att all släkt har farit hem på kvällen.
Det är ju ännu ganska tidigt men familjen MÅSTE få veta i tidigt skedde, ingen information på omvägar här inte.
kl.20.12
Gick på Combaten, HÖLL PÅ ATT SVIMMA!
Ingen ork, det sticker som sjutton i magen och rattarna smärtar.
Det är väl inte såhär heeela graviditeten va?!
Update 7/12
Var på stan med mamsen innan kneget idag och jäklar alltså.. det är såååå svårt att hålla sig.. hon började prata om julen och att nu spelar det ju egentligen ingen roll att man åker bort och så men att "När vi får barnbarn DÅ kommer det bli viktigt igen med julklappar och att få vara med dom, ååååh... förstå.. då blir det tom roligt.. tänk att få köpa leksaker igen?!" .. MM.. sa jag.. mmm god macka.. (undivika ämnet.. mm)
Sen gick vi förbi en butik i stan som har totalutförsäljning, 50% på allt typ och MASSA barnkläder.. tänkte precis säga .. "Ja, då kan man ju passa på att köpa på sig lite barnkläder!" men svalde snabbt min egen tunga.. haha.. shit .. 2 veckor och lite till kvar innan dom får veta. Sjukt ju! HHAAHA:)
Update 8/12 kl:00.44
Grymma ilningar från tjejmagen ner mot ljumskarna såhär på kvällskvisten.. trevligt!:)
Update 8/12  kl:12.51
HUA, idag mår jag förskräckligt illa , försöker proppa i mig apelsin och ingefära för att det ska bli bättre men inget tycks hjälpa, i magen är det "high life", dock inte på ett obehagligt sätt och det är ju tur det.
I övrigt så har jag hittat det ULTIMATA preggo-plagget:PONCHO! Tillräckligt för att man inte ska fr ysa men ändå öppet i armarna så man kan fläkta sina svettande armhålor. Och det bästa av allt, man kan bli hur stor som helst och den kommer alltid passa= PERFA!
Update 10/12
OH MY!!! Illamåendet är på väg att spåra ur nu, frågan är ju om det är lillis eller om det är vinterkräkis!!?!  SUCK.
Hur det än ligger till så bär det av till Tierp idag,östhammar imorrn och Uppsala på söndag. Vila vad är det?!
Update 14/12
Illamåendet har hållt sig borta över helgen men valde att bara köra mitt pass på träningsdagen i östhammar även om jag velat köra MYCKET mer men ibland måste man tänka på hälsan och ta det piano.
I söndags var vi på Elis dop, Kristoffers kusinbarn, och typ alla var gravida, det tyckte vi var intressant :)
Och sen så påpekade även Karro, Kristoffers syster, att hon gärna önskade sig ett syskonbarn i födelsedagspresent! (hon fyller på lördag!)
Vi skrattade gott åt det och både jag och K. och både tänkte "du skulle bara veta!" :)
Sen for vi vidare mot IKEA i två bilar,Jag och K.  i en och så resten av familjen i en annan,vi kom dit lite före familjen , trodde vi, så vi gick in och väl där gick vi och pratade om hur man kunde inreda barnrummet osv.
Plötsligt ringer telefonen, då är det svärmor som undrar vart vi är och plötsligt står svärmor och svägerskor där framför oss. HAHAHA, hoppas dom inget hörde, dom har då alltså gått bara några meter framför oss hela tiden.
Vi kollar lite skrämda på varandra jag och K. men av systrarnas fart att döma så hade dom nog inte hört ett skvatt.
Jag och K. gick lite före och plötsligt kommer vi in på barnavdelningen, K vänder sig om med panik i blicken, och ja skrattar och frågar om han fått panik ( Eftersom han ,när han för någon vecka sen gick in på CityGross drabbades av kallsvettningar när han hamnade i babyland!) han svarar att så var inte fallet men väser sen tyst "..nu får vi INTE titta för länge på nånting .. bara gå raka vägen igenom..det får inte verka misstänksamt ..OKEJ!?"  .. skrattande nickar jag tillbaka och vi gasar igenom alla färgglada barnmöbler..
Han ser sååå mycket fram emot att få berätta för sin mamma på julafton, han är LIVRÄDD att hon ska få höra det på omvägar.
Det är sött tycker jag!:)
En annan sak..
Min apelsinkonsumtion börjar gå till överdrift nu.. Igår åt jag ca. 10 apelsiner på jobbet PLUS 5 till när jag kom hem.. PLUS att jag "tvingade" Kristoffer att köpa med sig Apelsinjuice åt mig när han åkte från jobbet, som jag givetvis hällde i mig hela litern direkt när han kom hem.
Idag började jag med 3 apelsiner varpå jag fortsatte med ytterligare 3 på kneget och för ett tag sen så kom Kristoffer in med en tvålitersjuice åt mig, varav halva redan är slut. SJUKT!
Update 14/12 22.08
Kom nyss från boxningen,JÄVLAR i min gata vilka stickningar jag har i magen nu efteråt alltså,inte ont men liksom..stickigt..dessutom såg jag mig i spegeln och ärligt talat, jag kan OMÖJLIGT vara i v.8,ser ut som om jag är i typ v20.MINST! OM jag är såhär stor redan innan det ens borde synas så hur stor kommer jag vara sen?!?!?!Shittsky!
Äh , jag strävar efter 100-sträcket, aldrig varit där så det är väl lika bra att passa på :D
Update 19/12 23.07
Idag var den första av många D-DAYS. Det var "berätta-för-mamma-pappa-morfar"-dagen, middag hos mamma och pappa och så fick dom ett "presentkort" som jag bad pappa läsa, HÖGT (då jag visste att morsan skulle bryta ihop!)  :) Mamma satt med tårarna sprutandes som en fågelholk och tittade på mig..sen på johanna...sen på mig..sen på Johanna..sen på mig..sen på kristoffer..sen på mig.. sen på.. a ni hajjar..
Morfar blev helt ställd, pappa var i chock. ALLA var jätteglada.. O.C!  INte minst syrran som fått lov att hålla sig "såååååååå länge" .. hahaha!
På fredag är det "Farmor" Agneta och "fastrarna"s tur .. vi är sååå PEPP!! hihihihi
Update 21/12 13.17
Igår var vi, lillis och jag, på inskrivning, det är kul att vi har Kristoffers systers svärmor som barnmorska. Hehehe. Hon önskar mer än någon att detta ska "smitta av sig" på de runtomkring oss:)
Vi fick massa papper och doningar, lite tidningar osv. USCH jag kan verkligen inte läsa om förlossningar, är inte ett dugg orolig EGENTLIGEN för vi är ju trots allt gjorda för att klämma ut små liv .MEN,  så fort man börjar läsa om det blir jag liiiivrädd. Ungen ska liksom ut vare sig man vill eller inte så att hålla på att skrämma upp sig själv med massa olika scenarion är ju helt absurt.
HUrsomhelst så gick ju allt bra och allt var bra och 18/1 ska vi dit igen på lite blodprover osv .. och om SKITMÅNGA veckor får vi veta om lillis är flera lillisar och hur gamla de/den är.DÖR av längtan!
Update 27/12 09.27
Nu vet närmaste släkten och de närmaste vännerna..och alla de som de sagt nått till.. dvs.. ganska så många..Men nu spelar det inte jätte stor roll längre, vi ville ju bara få berätta för våra vänner själva och att inte att vår familj skulle få höra det på omvägar.
Jag tror att det i slutet på denna vecka får bli publiceringsdags av det här inlägget och att vi officiellt droppar nyheten om plutten :D
Fastrararna och svärmor blev så hiiiiimla stolta , tårarna sprutade och glädjekramar utdelades i massor... såklart.
Det är ju ännu ganska så tidigt ( typ v.9-10) och det är mysigt med en liten hemlis men det är så många som vet och många som redan pratat bredvid mun, vare sig det är med flit eller inte så ja.. VÄLDIGT många vet nu.
(Det märks på statistiken här!)
Förövrigt så är illamåendet HELT borta nu och har varit ända sen östhammar-helgen. Skönt.
Update 27/12 16.25
Måste man , bara för att man blir gravid/får barn börja använda sig av förkortningar så fort man snackar barn/förlossning/graviditet!?
Jag stör ihjäl mig på alla UL,BM,BF,MUEF,EL,HK,DN,BJ... Jag skulle kunna fortsätta för evigt för hälften hittade jag bara på.. men dom finns säkert dom också, typ, MUEF= Muterat Underliv Efter Förlossning...
Sen stör jag ihäl mig på folk som klankar ner på andra som skriver/uppdaterar ofta om olika saker som dom gör i sitt liv för att sen själva ursäkta att dom bara skriver om sina barn med : "vadå, vad är det för konstigt med det? det är ju en del av mitt liv."
JA! och det som den andra personen skriver om kanske är en del av dennes liv.
SUCK ALLTSÅ! Kasta inte sten i glashus.
Nu blev jag extremt bitter men missförstå mig inte nu, jag kan med glädje kolla på folks familjebilder och läsa om hur många gånger deras unge skiter/äter/sover per dag men som sagt ... Folk som inte har barn har andra saker i sitt liv, dom är inte mindre intressanta eller meningslösa för det.
Well, träning nu. På återseende.
Update 28/12 10.50
Jag har lagt mig till med en skitdryg vana, att vakna mellan 3-5 snåret och gå upp och kissa , sen går jag och lägger mig igen.. för att precis innan insomning behöva gå upp IGEN för att tömma några få droppar till..går och lägger mig igen..för att återigen behöva gå upp med ytterligare 10 droppar. .. och DÄR var nattsömnen förstörd.Suck alltså.
Jag börjar allt mer misstänka att jag är längre gången,Illamåendet är HELT borta. Rattarna är inte alls lika ömma längre,det sticker inte alls lika mycket i magen som det tidigare gjort. Men, ja , det kanske kan vara så ändå.. Är enligt tidigare uträkning i v.10 men gissar personligen på en månad plus.. Men ååååh , det är ju SÅ.LÅNG.TID.KVAR.INNAN.VI.FÅR.VETAAAA!!!
Update 28/12 14.59
Berättade för butikens hyresvärd och mr.Arena vid fikabordet idag , dom tyckte det var kul, det var kul! :)
Vi kom fram till att det var den bäst planerade icke-planerade graviditeten EVER!
Jag kläcker till sommarschemat och så kör jag igång till hösten igen sen. :)
Jag har tusen pers som med glädje hjälper mig med butiken..
GÖTT.
Update
Det här inlägget hette tidigare "Funderingar" då detta var just vad det var..
Numer heter det "Tha BOMB" då DETTA är just vad det är.
Update 29/12 16.02
Hahahaha, nu har folk börjat ana, troligtvis utifrån svägerskans blogg "hemeliheter" (googla!) För nu börjar det helt klart synas i statistiken.. Konstant uppgång. Lite trevligt kan jag tycka!:) Whats up with folk som blir gravida och deras bloggar? är det verkligen sååå intressant!?
Stilla er, på torsdag/fredag släpper vi bomben. :)
Update 30/12 15.30
voi voi.Det där förbaskade nattkissandet. VARJE.NATT. SUCKALLTSÅ!
kvart över 3-4 .. som på alarm.. då är det upp..sen är det kört, ingen mer sömn där inte förrän
framåt 8-snåret.'
men men, det är väl bara att vänja sig:D
Update 30/12 22.11
NU KÖÖÖÖÖÖR VI!
Härmed är det officiellt. :D
JAG ska bli mamma
KRISTOFFER ska bli pappa
Gott nytt år på er:)


Kommentarer
Postat av: Jamilla

Oh my god! Gud va roligt! Grattis!!! :)

2010-12-31 @ 00:35:54
Postat av: emma

jag ska bli mamma kristoffer ska bli pappa. Typ åååå. Jag dör! Puss ni är bäst!

2010-12-31 @ 00:44:15
URL: http://www.whatgoesaroundcomesaround.se
Postat av: Maria

Jääääääääej!

2010-12-31 @ 06:04:55
URL: http://maria0223.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0