dagen igår

Dagen började med att jag var SJUKT rastlös , visste inte vad jag skulle göra så jag städade undan lite. Äntligen!
Mitt hjärta var iväg till brottningen men kom hem igen runt 3-snåret och jag lyckades övertala honom att vi skulle bege oss på ett litet äventyr till Westeroze, där avverkade vi IKEA (Eller "brudskroten" som babe gärna kallar det,medans bilskroten är "grabbarnas IKEA"!) där vi var med om lite drama då någon fick innertaket i huvudet, vi hade dock inte märkt av detta men på vägen ut så möter vi K's kusin som spelar för VIK och dom hade fått i uppdrag att skotta av taket men nu så hade det tydligen rasat in då.. vi var ju tvugna att dröja kvar ett tag för att spana in scenariot som utspelade sig, hur de anställda sprang runt som yra kycklingar och hur de försökte lägga på sitt största service-leende dock kunde man skymta paniken tryckandes under ytan och den lilla svettpärlan som sakta växte i högra tinningen avslöjade dem!
Vi lämnade kaoset på IKEA för en tripp in till stan och SF-bio, vi kom i rättan tid för att glida in lagom till reklamens slutspurt,vi slog oss till rätta på främre raden och  "Shutter Island" rullade igång..den var väl sådär..sevärd..tror jag..jävligt skum kan jag väl påstå, man satt,från början till slut och "jahaaa"-ade för man trodde man kommit på lösningen.. för att 3 minuter senare tänka "eller vaddå..hur vart det nu!?"

Nöjda och glada så körde vi hem i 3 decimeter snömodd som behagat dimpa ner medans vi roat oss i storstan och väl hemma igen monterade jag mina IKEA-fynd (en vas med fina orchideer,se nedan, och ett Stockholm CD-skåp som jag under en längre tid sökt med ljus och lykta då det utgått ur sortimentet men nu plötsligt, stod det sista svarta exemplaret där på fyndhörnan nedsatt med 31%, sånt gillar vi skarpt!)
Otroligt nöjd med mina fynd svirade jag om till party-mode och begav mig ut för att hooka up med My för att skaka våra lurviga på Gröna gubben, tog en paus och spelade ihop kvällens utgifter till ett stort + på BlackJacke:en, för att sen åter ge mig ut på dans golvet. Efter The man så drog jag och två slitvargar till "klubben" för att lira lite biljard,vi körde "tjejerna mot killarna" och jag har ett starkt minne av att de sistnämnda åkte på storstryk TVÅ ggr..trots att det fuskades friskt i deras lag.. eller hur var det nu Robin?!



Kommentarer
Postat av: myrre

hahahha där ser man :)

2010-02-28 @ 20:42:12
URL: http://cpmy.blogspot.com
Postat av: Lina Sjöström

Typ som i Thailand när vi sopade biljardbordet med dom de första 3 gångerna!! Man kan alltså konstatera att boysen är kassa på biljard! =)

2010-02-28 @ 20:58:40
URL: http://luckyliniz.blogspot.com
Postat av: Kalasgott

Sv: Jajamensan det har jag! :) Gör så att du löser upp 1 pkt jäst med 5 dl kallt vatten, tillsätter 2 msk socker, 2 tsk salt och ½ dl olja. Blanda ned ca 12-14 dl vetemjöl eller 10 dl vetemjöl+2-4 dl grovt mjöl. Knåda degen ordentligen så att den blir slät och smidig. Formar till antingen 2 bröd eller 20 frallor. Lägg bröden på bakplåtspapperklädd plåt och ställ in plåten i kylen över natten. Tag ut bröden på morgonen och låt stå i rumstempt ca 20 min. Grädda bröden i 200grader, ca 20-30 minuter om det är limpor och i 225 grader, ca 10-15 minuter om det är frallor. Lätt som en plätt! :) Lycka till!!

2010-02-28 @ 23:14:49
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0