bakakaka

För något år sedan, när jag tränade som mest (eftersom jag hade det som intresse och tyckte det var otroligt avkopplande och roligt!) så vägde jag typ 10 kg mindre än vad jag gör nu och stod ibland framför spegeln  och tänkte, som alla andra gör, "visst skulle det vara fint med liiite mindre rumpa/mage/lår" och "Det skulle kanske inte skada att gå ner nått kilo" men eftersom jag tränade som jag gjorde så var det ju inte där "problemet" låg utan det handlade bara om min matdisciplin..vilken var obefintlig!  Men hade jag verkligen velat gå ner dom där kilona så hade jag kunnat hoppa över det dagliga enorma matintaget men jag valde att inte göra det eftersom jag gillade att trycka vad jag ville närhelst jag ville..
NU, när jag väger 10 kilo mer (pga. en skada som gjorde att jag vart extremt deprimerad..) så är jag fortfarande nöjd med hur jag ser ut och om jag skulle gå upp eller ner nått kilo gör detsamma,jag tränar lika mycket och äter lika dåligt så jag vet ju fortfarande vart "problemet" sitter..
För det mesta använder folk ordet "trivselfet" i sånahär sammanhang,vilket är tråkigt då ordet "fet" har fått en sån negativ klang i dagens samhälle och varför ska vi gå och kalla oss för för nått negativt när vi faktiskt mår bra med oss själva och hur vi ser ut?!
SÅ gott folk,Härmed utnämner jag mig själv till TRIVSELSMAL!
Men visst är det så att vi ALDRIG kommer vara HELT nöjda med oss själva och våra kroppar, alltid kommer det finnas något vi vill ändra på,alltid finnas ett ideal som vi strävar efter men vad det idealet är, är HELT upp till oss själva!

( om ni undrar varför jag ofta bara skriver löpande text så är det för att det inte går att hoppa över en rad utan att det hoppar tillbaka när inlägget sparas! Hjälp!?)

Kommentarer
Postat av: emma

Vikt är svårt. Vi tjejer är sjuka i huvet.

Din kropp är iallafall det snyggaste jag vet och ditt hjärta det snällaste jag vet;) lät jag lesbisk nu?

2010-02-25 @ 17:01:32
URL: http://www.whatgoesaroundcomesaround.se
Postat av: Thildooos

Sjukt bra inlägg!! =)

2010-02-25 @ 22:46:39
URL: http://matildaaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0