tankar om mens

Kom just att tänka på en himla lustig grej som hände för ett par veckor sedan..
Jag hade slutat mitt skift och var på väg upp till omklädningsrummen för att byta om och bakom mig tågade ytterligare två bruksarbetare på i maklig takt, jag började lirka med nyckelbandet (som var fäst vid min extremt gigantiska nyckelknippa som låg i väskan) samtidigt som jag gick och i vanlig ordning följer hela väskans innehåll med upp just pga av knippans storlek och plötsligt hoppar det ut ett gäng tamponger mitt framför fötterna på mina arbetskamrater som skrattar lite och mumlar nått om att dom där ska jag väl ha någon annanstans än på golvet.. "Euum ... joo.. hehe" ..och så tänkte jag inte mer på det..
Senare på eftermiddagen så kilar jag iväg till gymmet där jag möts av en av de tidigare nämnda kollegerna som när jag kliver innanför dörren utbrister,högt och tydligt : " Jaha,ska du träna..Jag trodde du hade mens!"

Det jag nu funderar över är:
1. Kan man som tjej inte ha ett nödlager med tamponger i väskan utan att man genast förvandlas till ett mensmonster?
2. Är det för oss kvinnor ,förbjudet att träna just under denna helvetesvecka som infaller en gång i månaden?
För mig veterligt så kan iaf jag både träna och mensa samtidigt ... men det kanske bara är jag?!

Kommentarer
Postat av: Sara

haaahahaha vikken idiot! fast vet du vilka vi kan tacka det för? alla flickor som skolkade på idrotten i skolan med kommentaren "jag har mens! haha (ja okej jag var en av dem!)

2010-01-16 @ 21:27:03
Postat av: affe

Haha! Ja det är rolig hur vissa tänker. Klart man kan träna när man har mens, det ska t.o.m lindra de menstsmärtor som man kan ha. Och att ha tamponger i väskan fast man inte har mens är inte heller ovanligt.

2010-01-18 @ 14:41:25
URL: http://www.bronze.devote.se
Postat av: beabea

Haha, varför skulle man inte kunna träna då man har mens liksom? Men är så okunniga i den frågan.

Älskar att han sa det högt och tydligt också, som om han hade något med det att göra, konstig.

2010-01-22 @ 09:40:32
URL: http://peterstormare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0