Ti 09:09

Som rubriken antyder är det alltså Tisdagmorgon, klockan är 09.09, brasan är tänd och kaffepannan står å puttrar. Dessutom smsade mina föräldrar nyss och meddelade att dom var hemkomna från Gambia vilket var lite lustigt då jag innan jag började skriva satt och tänkte på hur mycket man faktiskt behöver sina föräldrar och hur mycket man saknar dom när dom är borta och att jag nog skulle skriva ett inlägg om det imorgon när dom kom hem.. men så precis när jag släppt tanken så får jag då meddelandet som berättar att dom kom hem idag,jag var ju hundra på att dom skulle komma imorgon.. Typiskt mig!
Ett exempel på ett sånt tillfälle då man behöver sina föräldrar.. Vatten sprutar nere i källaren och olyckan är total.
Vad göra?
1.Leka McGuyver och fixa röret själv?
X.Ringa pappa och be om råd, få tips om bästa upptorkningsteknik,vart man kan få tag på andra isolering sweinbilligt, bli upplyst om att VVS-arbetare och rörmokare TYDLIGEN är samma sak..osv..osv..
2.Ringa en rörmokare?
RÄTT SVAR: X (om inte föräldrarna är i Afrika, då får man ge sig på en nödlösning som exempel nr.2 och heter man MaxGuyver så kan även nr.1 fungera!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0