fullspäckad dag

I morse vaknade jag nere på soffan, fan!  Sista kvalitetsnatten innan FM-vecka och så somnar jag där..
Nåväl, hade sällskap av lilla Elsa (en 5 årig drever!) som troget snarkat vid mina fötter hela natten i väntan på att hennes extra-matte (Emma) skulle dyka upp. Runt 10 snåret ramlade hon in,vi tog en kopp kaffe och tjålade lite innan hon for vidare mot kneget och jag gick upp och fräschade till mig för en sväng till Avesta och lite shopping men precis när jag ska åka så ringer Anna och undrar om hon kan komma över på lite kaffe och jag berättar om mina planer,vilka snabbt går upp i rök då hon påminner mig om att det är stängt i Avesta på söndagar.FAN!
Nåja, Kaffe it is! Jag slänger ihop några fantastiska ost-scones (scones med ostkuber i smeten!) och kokar lite ägg till fröken som inte ätit någon frukost .Detta intar vi vid kökbordet tillsammans med en hel del hostande och snörvlande då Anna är minst lika krallig som mig..lite lustigt faktiskt!
Fortsätter dagen hos svägerskan där det bjuds på "Perfect Home"-party och fika.Hallongrottor och banan/chokladkaka.YUM! Köpte en del ur sortimentet bla. lite ljusstakar och en kokbokshållare! LÄTT VÄRT! Dessutom "signa" jag upp mig för att vara värdinna för ett party i Maj så då är ni mer än välkommna! (Ursäkta svengelskan men jag sitter och kollar på Montazmi och gänget.Jeeezes!) Efter fik och shopping bar det av mot hallen för ett Kompaniet-möte för att senare fortsätta hemöver där jag nu sitter i koma efter att ha tryckt i mig en HEL honungsmelon..  En aktiv dag med andra ord vilket känns i kroppen, är öm överallt,huvudet dunkar och det trycker i lungorna.. när man är sjuk ska man ta det lugnt.. okej!?
JAG LÅTER DENNA BILD BESKRIVA HUR MYCKET JAG VILL IVÄG,
GÖRA EN FAVORIT I REPRIS OCH SE VÄRLDEN!
Jag gråter inombords!

Kommentarer
Postat av: anna

du är värd en resa.... tack för frullen!!

2010-03-28 @ 21:41:05
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Attans vilken härlig bild!

2010-03-29 @ 19:30:02
URL: http://ellerenellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0