TACK!

Dagen startade 1500 då jag slutade kneget ( på kneget var det kallt,lugnt och lite att göra!) jag pinnade hem till päronen där jag tröck i mig några knäckemackor och ett glas oboy sen bar det iväg till stallet.. högsta speed på powerwalken med lite toklöp emellan till riktigt grym och hård musik som jag tankat ipoden med, mockade,fixade och trixade, red en ordentlig långtur på Gösta på en timma och han var riktigt avslappnad och fin för en gångs skull, Jalle fick vila då klockan blivit så mycket och jag planerat att GÅ den LÅNGA vägen hem. MEN.. på vägen från stallet dyker plötsligt ett oanat sug efter löpning upp så jag sätter fart på benen och börjar springa.. med musiken dunkandes i öronen springer jag allt fortare,fortare och FORTARE..hela vägen hem..Den LÅNGA vägen.. En helt fantastisk löptur med andra ord! Dock var det några saker jag kom att tänka på under denna fantastiska bensträckare så därför har jag nu valt att göra en 3-i-topp lista:
"FENOMEN SOM OFTA DYKER UPP UNDER EN LÖPTUR OCH SOM JAG HATAR -TOPP3" -by Becca

1. Ni hundägare som verkar tro att det är helt okej att lämna hundens vidriga avföring mitt på gångbanor,cykelvägar etc etc bara för att marken är täckt av lite snö..men hörrni..Surprise SURPRISE .. Det som göms i snö kommer fram i tö (och hamnar under mina skor!) TACK!
2. Ni rökare som verkar tro att alla i er omgivning mer än gärna andas in eran passiva rök som ni gärna väljer att  blåsa ut JUST PRECIS när det passerar en något tungandad löpare.Tack för lungcancern kamrater!
3. Gräsklippande människor som väljer att klippa gräset just precis de dagar jag väljer att vara ute springa (nu snackar vi sommartid!) och just precis längs de vägar jag väljer att springa på vilket alltid resulterar i att mina luftrör känns som tinywiny små sugrör som inte funkar direkt nå vidare att använda som andningsredskap vid en högst ansträngande löptur.TACK!
Ja.. det var väl typ det!

Sånhär musik hade jag på ipoden(från boxningen bl.a), ni kanske hajjar varför jag fick fart i bena!


Kommentarer
Postat av: myrre

haha what?=)

2010-03-23 @ 17:08:45
URL: http://cpmy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0