Och när den bomben var släppt..

..Igår ansökte jag om tjänstledigt!
(varning för långt inlägg!)
Jag kommer att bli egen företagare och kicka igång min verksamhet iochmed att det nya "feelgood"-huset öppnar i höst ..och företaget är inskickat för registrering!
Min affärsidé handlar om att fokusera på att få folk mer uppmärksammade på fördelarna med "rena" produkter (ekologiskt etc.) och som är framtagna under bra villkor (fairtrade etc) . Jag kommer att driva en butik där jag kommer ha ett väldigt brett sortiment men hålla lagret litet och sträva efter att hela tiden jobba på kundernas efterfrågan. Jag kommer att sälja smink,hudvård (krämer,tvålar etc),hårvård,träningskläder,choklad,te,bars ..mm mm..ja,  ganska så brett alltså men som röd tråd ,i första hand,satsa "grönt" och "rent".
Då jag kommer ha min lokal i det nya "FG"-huset (som kommer att heta "Arenahuset") så har jag genom deras satsning och medlemsantal redan en stor del potentiella kunder så som ni förstår lär jag göra det här NU annars kan det kvitta. Utöver bara gymmet och gruppträningen så kommer huset även inhysa frisör,massör,salladsbar,träningsrådgivare mm.. vilket innebär att jag automatiskt kommer ha rullians runt (och förhoppningsvis i..)min butik! Och att Arena dessutom är med i CMS vilket innebär att om en person från sthlm (eller Nya zeeland!) är och hälsar på i stan och känner för att träna så kommer även den personen att kunna träna på sitt medlemskort I ARENAHUSET! Ni hajjar möjligheterna här va!?
Ni kanske tänker nu "hur kan hon vara så dum?" , "hur kan hon säga upp sig från ett välbetalt jobb i dessa tider?", "hur har hon tänkt att hon ska fixa detta?" , "Det här kommer inte funka i fagersta!"...ja jag kan tänka mig de flesta frågor som studsar i era huvuden... för jag har tänkt dom själv! Men sen slog det mig.. Jag avskyr människor som bara klagar och klagar men aldrig gör något åt saker exempelvis den klassiska "USCH va tjock jag är!" (för att sen i nästa sekund sitta och trycka en påse chips!) eller " Jag hatar mitt jobb!" (Men ta ditt pick och pack och bege dig ut bland företagen/arbetsförmedlingen OCH FÖRSÖK HITTA ETT NYTT!)

Nu hade det gått så långt att jag kände att jag höll på att bli den personen,jag satt och gnällde över att "skulle jag vinna pengar då skulle jag inte vara kvar en dag nere på bruket, men inte sluta jobba heller, utan göra något jag VERKLIGEN ville göra!" MEN HALLÅÅÅÅÅ... måste man ha pengar för det? NEJ!
Jag blev varslad i april förra året, exakt ett år sedan, men hann aldrig gå hem utan fick veta när jag hade två skift kvar att jag fick stanna.Givetvis blev jag glad "Nu har jag kvar säkerheten, pengarna kommer fortsätta rulla in!" men samtidigt kändes det som ett slag i magen "FAN, där hade jag min chans att BLI TVUNGEN att lämna brukets trygga vrå,och nu försvann den chansen!"


Missförstå mig rätt nu, jag trivs nere på bruket ,mina arbetsuppgifter är varierande och intressanta,mina arbetskamrater ar så förbaskat roliga så jag konstant går med träningsvärk i magen för att jag skrattar så mycket MEN Det är inte JAG att stå innanför tjocka betongväggar och gömma mig, jag måste ut bland folk och göra något jag tycker om.
Jag började kolla runt på olika jobbsidor, skickade in ett par ansökningar, men så slog det mig "Vafan håller jag på med!?" Varför ska jag lämna ett jobb jag trivs med men som inte är "jag" för ett annat jobb som jag kanske inte trivs med och som inte heller är "jag", så jag la ner det projektet och började gnälla istället!
Så plötsligt, kommer Arena och bjuder in oss instruktörer på Aerobickompaniet för lite snicksnack och dom berättar om sin miljonsatsning iom "Arenahuset" och då vår förening hela tiden blivit motarbetad och de som varit med sedan mitten på 80-talet börjat tröttna då detta så insåg vi att vi kommer inte överleva en termin till däruppe och som man säger "man ska sluta när man ligger på topp!" .Så vi beslöt oss för att bomma igen och istället börja instruera i Arenahuset!


Redan här kände jag att det började bubbla lite i mig, det var nått som ville ut,
Några helger därpå,(inte förra men förra helgen!) for jag till sthlm för att se bounce och då hade jag dagen innan stått och pratat lite löst med ägaren till "Arenahuset" ,bla om att jag var lite sugen på ett karriärbyte, och hon nämnde i förbifarten att det enda som egentligen fattades i "huset" nu var en butik med produkter..fokuserade inte så mycket på det just då men så åkte jag då till sthlm, träffade mina brudar och så började ideérna SPRUTA!
SÅ plötsligt blev allt så självklart det var ju DET HÄR jag ville göra, och det kom till mig, det blev som ett uppdukat smörgåsbord och det var bara att ta för sig av alla godsaker.
Datorn, både hjärnkontoret och Macen,har gått varma sedan dess kan jag säga, jag har kollat upp diverse produkter, kollat in lokalen,snackat runt och i lördags skickade jag in företaget för registrering och igår ansökte jag om tjänstledigt i ett år...
Att köra företaget parallelt med "bruket" finns inte på världskartan,trots vissa personers eviga tjatande, det dom inte tycks förstå är att jag VILL INTE vara kvar där, och ska jag satsa på något nytt så tänker jag göra det till 110% och mer därtill. Ni behöver inte älska idén men stödj mig åtminstonde i mitt beslut.
Bakom mig har jag min underbara,älskade sambo som med orden "KÖÖÖÖR BARA" är beredd på att få ställa upp i tuffa tider med räkningar och en axel att gråta ut mot etc, (vi hade en deal redan när vi blev tillsammans då jag stod och betalade hela hyran,elen,bredbandet i vår första lägenhet att "en dag behöver jag DIN hjälp" .. nu är den dagen kommen baby!) Sen har jag även min familj,mamma pappa och syster, som redan gett mig allt stöd i världen, och som utan tvekan kommer forsätta med detta om tiderna blir svåra, och SÅ KLART har jag alla mina vänner som även dom stöttat mig till 110% från början till slut. GULDLÄGE om ni frågar mig!
SÅ.. det var lite kort om det! En eloge till dig som orkade läsa igenom mitt hjärtas tankar.
Inom kort (så fort jag fått namnet reggat.!) så kommer det dyka upp lite ytterligare info och bl.a en blogg i ren nyföretagaranda, håll ögonen öppna.



Och om ni har idéer på företag som handlar med "bra" produkter som behöver återförsäljare så tveka inte att tipsa och har ni produkter ni starkt kan rekommendera så tveka inte att höra av er om det heller då jag kommer fokusera på att sälja varor jag själv kan stå för och ärligt rekommendera.
TACK FÖR STÖDET GOTT FOLK!




Kommentarer
Postat av: Annie

Fan vad grym du är, becca! Så himla inspirerande. Kör hårt för du kommer fixa det galant! You rock :)

Postat av: jonas

grymt:)

2010-05-04 @ 12:07:39
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Klart det kommer att gå bra, du verkar ha rätt attityd och viljan att satsa 110% och då är det svårt att misslyckas.



Om du däremot satsat 10% för att känna efter så hade det snarare varit svårt att lyckas.



Lycka till :)

2010-05-04 @ 13:53:38
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: jessica

jag får rysningar! du är så jävla modig och grym och jag älskar dig så himla mycket! detta kommer gå huuuuuuuuuuuuuuur bra som helst! det vet både jag och du! <3<3<3

2010-05-04 @ 15:39:17
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: carro hallgren

jösses vad häftigt att våga, kör på! jag håller tummar och tår! lycka till :)

2010-05-04 @ 17:22:10
Postat av: Malle

Du är så jävla grym Becca! Detta kommer att gå galant! Och skulle det behövas en hjälpande hand någon gång så är båda mina händer till utlåning! :)



BÄST ÄR DU!



KRAM M

2010-05-04 @ 18:23:52
URL: http://malinbengtson.blogspot.com
Postat av: myrre

Fan vad modig du är! Det kommer gå hur bra som heeelst! :D

2010-05-04 @ 19:53:44
URL: http://cpmy.blogspot.com
Postat av: Tirre

Kan nog inte bli mer rätt än såhär!

Kommer gå galet bra. Rätt tjej på rätt plats helt enkelt.

:)

2010-05-04 @ 20:54:23
Postat av: Dennis

BOL från Östersund:=)

2010-05-05 @ 07:50:48
Postat av: Malin Bylund

Kör hårt!! Kommer gå galant. Hoppas du håller i några pass på det nya stället för så fort bebisen har kommit så är jag igång igen=)=)

2010-05-05 @ 11:10:19
Postat av: Ousa

AA KUL! Jag tror stenhårt på det där. Arenan kan räkna in mig som ny kund. Fagerstahallen får kämpa för att få mig kvar. =) Tror helt klart på din ide med Eko-prylar, räkna med mig som kund!!!

2010-05-05 @ 21:13:43
Postat av: Anonym

jag tror stenhårt på dig det vet du. men ibland måste man (JAG?) tyvärr ta ett jobb man inte trivs med..(så snälla stå ut med mitt gnällande ett tag till=)

STOR KRAM och du vet att du kan bolla när du vill!

2010-05-06 @ 10:44:00
URL: http://leeilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0