På order.. (igen)

Tjoheeej!!:)
En härlig utbildningshelg i Ludvika avklarad och jag har lärt mig otroligt mycke i om allt vad rättvis handel/Fairtrade heter. OERHÖRT intressant.
Bl.a så är det Fairtradefokus-veckor vecka 42&43 så det kan ni skriva in i kalendern. Och Onsdagen den 27e bjuds det på Fairtrade-fika i butiken.SKRIV UPP DET! Det kommer bjudas på Fairtradekaffe och bakverk gjorda på Fairtrade ingredienser (som vanligt alltså!) Poängen med detta är alltså att man ska få möjlighet att visa att man inte vill att exempelvis små barn ska bli tvungna att prostituera sig bara för att vi vill ha vårat morgonkaffe. Därmed kommer det också finnas deltagarlistor så det vore TOPPEN om så många som möjligt kunde komma just då.
Så, kort och gott så är jag nu Fairtrade-ambassadör.Det är alltså mitt uppdrag att informera ER om VARFRÖR man ska köpa Fairtrade.
Nåväl, nog om detta, jag välkomnar samtliga intresserade att besöka mig i butiken för ytterligare frågor!
Igår var det Afro som veckans pass, DET ÄR SÅ FÖRBASKAT KUUUUL! Weehoo! :) Nu ska jag vara produktiv på kneget . Hej å hå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0