Lite ord..

Detta hade min moster på facet, tyckte det var kloka ord,
Läs och fundera, Tycker du om den person du ser i spegeln varje dag?

Den viktigaste relationen av alla

Den mest kärleksfulla relation jag någonsin kommer att ha är relationen till mig själv.

Alla andra relationer kommer och går.

Till och med äktenskap varar "tills döden skiljer oss åt" tar slut en gång.

Den enda person jag är tillsammans med för evigt är mig själv.

Min relation till mig själv är evig.

Hur är då den här relationen?

Vaknar jag varje morgon och är glad för att möta mig själv?

Är jag en person som jag tycker om att umgås med?

Tycker jag om mina egna tankar?

Skrattar jag med mig själv?

Älskar jag min kropp?

Är jag nöjd med att vara den jag är?

Om jag inte har en bra relation till mig själv, hur ska jag då kunna ha en bra relation till någon annan? Om jag inte älskar mig själv kommer jag alltid att leta efter någon som kan göra mig hel och lycklig och förverkliga mina drömmar.

Solkarina 1995

 

 


Kommentarer
Postat av: myrre

Svar:

Tack så mycket :)

2010-09-15 @ 16:11:53
URL: http://cpmy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0