TYDLIGEN

...så är jag överviktig!
Där ser man..hohohoho..
Enligt vågen som hälsocentret hade på stan idag under tjejkvällen så innehöll mina 74kg ,konstigt nog visar både min våg,tjejen innans våg,tjejen innan hennes våg och jessicas våg 5 kilo mindre än vad den här "supervågen" visade,så tydligen är alla hemmavågar glädjevågar!Trevligt!:) .. nåväl, jag innehöll alltså:

33,6% fett
29% muskler
och ..
har en basalförbränning på 1482 kcal
detta..+ett BMI på 26 vilket alltså då är övervikt!
Detta kan ju bara betyda en sak:
r.ECO´s choklad är FÖRBASKAT god! :D
Skämt åsido, jag undrar vem som kommit på det här idiotiska med BMI då det inte är anpassat för vältränade personer ....eller kvinnor heller för den delen(och jag skulle gissa att kvinnor,precis innan mens, ligger extra risigt till då vi kan samla på oss upp emot 2kg TVÅ KILO extra vätska)..okej, jag gav mig själv svaret, troligtvis är det en halvklen man.
Personligen bryr jag mig inte avsevärt om att vågen plötsligt visade 5 kilo+ och jag hade ett BMI som vittnade om övervikt MEN om jag inte hade varit jag, utan någon annan, låt oss säga en oerhört osäker individ med osund inställning till mat och sin egna kroppsuppfattning... då hade förmodligen den personen inte mått vidare bra just nu.
Vart jag då vill komma med detta utlägg är alltså att : stirra er inte blinda på vågen brudar (eller killar heller för den delen). Må bra med er själva och ta hand om er kropp, ni har bara en!
Så, här har ni den, min överviktiga 74kilos-hydda.
Den bjuder jag på!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja eller vem sjutton kom på att använda bmi på individnivå-träffar på folk som verkligen blir ledsna. och precis osm du säger osäkra i sig själv så kan det gå illa. Usch. VARFÖR FIXERA SIG I detta? kasta vågen och känn känslan, håller helt med fröken wiklund. (din 74 kg hydda är inte fy skam=)snyggt!

2010-10-04 @ 16:01:58
URL: http://leeilas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Heja dig! Verkligen! Jag blir så glad av tjejer som har självförtroende och inte nojjar över sin vikt. Jag hoppas att jag en dag kan bli likadan, men som världen ser ut idag, med sjukligt mycket fokus på vikt hela tiden, tvivlar jag på det. :/

2010-10-06 @ 22:20:51
URL: http://whatsandrasaid.blogg.se/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Är det här överviktigt? SINNESSJUKT! Du ser alldeles snygg ut!

2010-10-07 @ 13:48:27
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: emma

mums

2010-10-08 @ 19:36:34
URL: http://www.whatgoesaroundcomesaround.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0