night from hell..

fy alltså. Enda gången han var lugn var när han fick mat, vilket resulterade i att han blev ÄNNU MER otålig och ÄNNU MER skrikig.vi höll på från ca. 21 att trösta honom..mat.sov(i 5min).skrik. rap.sov(5min). skrik...så rullade det på!
K. åkte en sväng med honom i bilen och då slocknade han, men så fort vi skulle lägga över honom i sängen så var det klippt igen.Matade honom i sängen vid 12 i typ en timme.. varpå han somnade och jag lade ner honom, allt såg ut att lugna sig och jag slumrade till.. då kommer K in och börjar räta till pyjamasen (!)
Barnet börjar såklart gråta, K. tar upp honom och lägger honom mot sitt bröst. Hjälper inte! Jag säger (lätt irriterad!) att jag kan ta honom för att han nog har en fis/ rap på tvären och lär "guppas", K. tar med honom ner och jag somnar bums. TACK för det älskade älskling och duktiga pappan!
3 timmar,3 stora kräkor över hela magen,X antal rapar/pruttar och ett pyjamasbyte senare så slocknar barnet på skötbordet. K. lägger honom ömt i sängen,jag vaknar och pussar dom båda och så sov vi till 10. Nu har jag varit iväg i någon timme och haft en säljträff på Arena. Ammade lillen innan och så ska jag väcka honom vid två nu.(Känns hemskt att väcka honom men han hade inte gått upp i vikt utan låg kvar på födslovikten så enligt BVC ska jag gärna väcka honom varannan-tredje timme för mat! )
Det är verkligen hur skönt som helst om det kan funka såhär så jag kan göra lite pul emellan:)
När jag ringde och skulle boka in dessa möten så var reaktionen från 2/3 uppringda..
"MEN FICK INTE DU BARN NYSS?!?!!"
"Euum jo , förra lördan! höhö.. men ja,vad säger man!? jag är rastlös helt enkelt!"
Nån/några eftermiddagar ska jag även ha lite r.ECO-utförsäljning och den 21a ska jag lösa det så nån kan stå där när det är öppethus på Arena.  Maria!? :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Absolut!! Jag är ledig så det är lugnt! :)

2011-08-10 @ 00:17:00
URL: http://maria0223.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0