Ett nytt år

Flänger runt på olika bloggar och ett tema är ständigt återkommande.. Det kommande året och året som varit!
Skulle gissa att det i sinom tid dyker upp en "mitt 2011"-lista här i bloggen men tills dess så tänkte jag plita ner några rader då året inte är slut ännu.
MYCKET har hänt dethär året.. till största del bra saker, faktiskt! Mitt liv känns väldigt perfekt för tillfället och det trivs jag med (daaah!? )
Ofta läser man också om nyårslöften..Ofta så brukar mitt nyårslöfte vara att sluta lägga energi på sådant som gör mig ledsen men fram tills för några månader sedan så har jag verkligen brytit detta löfte gång på gång på gång... tills alldeles nyss.. då man insett att för att orka vardagen som småbarnsförälder så är det allra viktigaste att BARA fokusera på det som står dig närmast hjärtat!
I år kommer mitt löfte vara att inte ha några löften, aldrig lova mig, eller någon annan något som jag inte kan hålla. Dvs bara ta på mig uppgifter som jag älskar ,klä mig i kläder jag trivs med, umgås med positiva energier och göra det som betyder något för MIG och som JAG brinner för och som jag därmed VET att jag kommer att klara av att utföra!
Inte leva någon annans dröm än min egen. Filmen om mitt liv handlar om mig och ingen annan och då är väl huvudsaken att huvudrollsinnehavaren mår prima.
OCH som nån Max Söderpalm sa:
Vill du vara lycklig så ska du alltid göra det du har sagt att du ska göra!"
Vera Lindmark kommenterade detta med:
"Så självklart, men ändå värt att bli påmind om då och då. Om du exempelvis lovat dig själv att du ska träna efter jobbet och landar i soffan istället – hur känner du dig då? Lycklig? Knappast."

Hon sa även en annan klok sak som träffade käpprätt:
"Jag ska sluta göra ”allt” och göra mer av det jag gillar och blir glad av. Egentligen är det inget löfte utan en plan för att uppnå ett långsiktigt mål. Att stanna upp då och då och fråga mig själv: Är det jag gör just nu viktigt för mitt mål? Gör jag något varje dag för att komma närmare målet? Blir jag glad och nöjd med mig själv av det jag gör just nu?"<--Lite samma bana som jag känner med andra ord..
Lycka är när man kommer till insikt och själv faktiskt INSER hur starkt vissa saker i livet påverkar en.
mmm.. pladder pladder.. nu är det bingen för imorgon blir det säsongspremiär på längden med Malin!:)



Kommentarer
Postat av: Sarah

Låter vettigt becca! Det ska jag också försöka med!!

2011-12-22 @ 20:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0