Ms. Tanita

På Arena har vi en Tanita-våg.. ett fantastiskt instrument som kort och gott räknar ut vad kroppen består av..
Det kostar 100 pix att använda den, lätt värt iom att du kan ställa in om du tränar eller inte vilket blir sjukt mer rättvisande än om man inte kan göra den inställningen.
Såhär såg mina resultat ut igår:
INPUT
Bodytype: Athletic
Gender: Female
Age: 25
Height: 169cm
Clothes weight: 1.0kg
RESULT
Weight: 68,3kg
Fat%: 26,2% (normalt=21-32,9)
Fat mass: 17,9kg (normalt= 13,4-24,7)
FFM: (Fatt free mass..tror jag !? ) 50,4kg
Muscle Mass: 47,8kg
TBW: (Total body water) 35,8kg
TBW%: 52,4%
BoneMass: 2,6kg
BMR: (Basal ämnesomsättning) 6381kj/1525kcal
Metabolic age: 23 år (gaaaanska nära va!:P)
Visceral Fat rating: 2
BMI: 23,9kg
SUPERKUL... iaf för mig.
Jag är nöjd..
Framförallt med tanke på att min inskrivningsvikt som preggo var 71kg,på sista kollen visade vågen 79kg och nu är det 4 månader+ sen ungen kom ut ,dvs 4 månader+ av fika DAGLIGEN. Så,JA,jag är riktigt nöjd med min kropp.. Ska bli kul att testa Ms.Tanita igen om några månader nu när man börjat få rutin på träningen igen för att se hur fördelningen fett/muskler/vätska ev. omfördelas.. SPÄNNANDE! :)
(Jag vet att man ska ta dessa resultat med en nypa salt men det är kul ändå!) ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0