FREEEESH

HELA.HUSET.ÄR.STÄDAT!!!
Det är en helt OTROLIG och FANTASTISK känsla som innfinner sig i kroppen. REN lycka!
Eftersom jag haft röven full på senaste tiden och överlag noll ork i kropp och själ OCH har en sambo vars favoritsyssla är att ignorera dammråttor så har det inte blivit städat sen.....sist det blev städat.. i typ.. november I guess! Skapligt ofräscht där tycker jag men som sagt ork eller tid har verkligen inte funnits hur mycket ångest jag än fått varje gång jag kommit hem så har det liksom inte blivit något gjort åt saken.
Varje dag har jag önskat att kanske..KANSKE.. har K grabbat tag i dammsugaren och mopphinken och tagit reda på eländet.. men var dag när jag kliver innanför dörren så finner jag exakt samma kaos som jag är van vid..
Undrar hur det känns att komma hem till ett nystädat,rosendoftande hem efter jobbet ?! Jag tror faktiskt att jag aldrig vart med om det, inte sen min käre mor gick lös med skurhinken i barndomshemmet förstås..
Med det inte sagt att han inte är hjälpsam min man, för han gör många andra saker bra.. typ mekar med sin trasiga bilar och sånt där. sen har han tvättat ett par gånger också.. UTAN påbackning!
Men jag känner bara att jag skulle bli SÅ.HIMLA.GLAD om JAG , nån gång, kunde få komma hem efter jobbet/träning/syssla, till ett hem som luktar blommor med var sak på sin plats, rent kök och med maten färdig på bordet..UTAN att ha bett om det!
Det är min dröm!
På riktigt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Med det inte sagt att han inte är hjälpsam min man"



hejhopp. jag har funderat mycket på just begreppet "hjälpa till". vem är det som hjälper vem? vem sätter sig i en position där den har ansvaret för att ngt blir gjort.



vi brukar skämta om det hemma, just för att lyfta fram hur tokigt det låter. "jag ska nog ta och hjälpa till med städningen" som om det fanns en chef och en underordnad.



hänger du me?

2011-02-11 @ 08:36:51
Postat av: Anonym

glömde skriva att det var vivi som kommenterade...

2011-02-11 @ 08:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0