URMYSIG kväll

Kom hem ifrån Afron , där står Emma i köket och lagar mat för fulla muggar och hjärtat donar och fejar för att hinna plocka undan sina saker som jag lämnat i en hög under mitt städinferno till jag skulle komma hem.. besviken konstaterade han att tidsplanen sprack men vad gjorde det!? Städat var det!:)
Lax och rotfrukter med creme fraiche-sås mumsade vi i oss i det nystädade hemmet och sen drog vi iväg till den nyfixade bastun ett par hus bort där vi göttade oss i värmen. Efter uppfräschningen så väntade världens längsta TP-omgång och Turkyoghurt m kakao-frosseri. MUMS!
Vid 2 snåret gav vi upp och gick och sussade. UNDERBAR kväll!
Morgonen började med kaffe-mys tätt följt av en krock.. hohoho.. himla roligt, båda bilarna klarade sig dock väldigt bra tack och lov:D
Vi skrapade rutorna på våra bilar , såg hur bra som helst.. jag kör ut först .. med Emma ett tjugotal meter bakom, kommer ut på Dalavägen. SMACK, inte ett skit såg jag. Det hade blivit imma på rutan så det var som att sitta och stirra in i en snövägg, jag drabbades av lite panik och rullade försiktigt framåt, fokuserade på "guppvarnarna" för att ha något att gå efter och hoppades att jag inte skulle få nå möte. kör in till vad jag tror är väggrenen.. och försöker desperat få bort imman och så plötsligt PANG, Emma, med samma problem på rutan och samma tankar som mig att stanna vid väggrenen, brakar in i baken på min bil! Jag fattar noll, studsar ut.. skrattar och ropar.. "vaaad gööör du".. på insidan av sin immiga ruta ser jag henne mima ""hahahaha jag dör, hahaha"" ...och så börjar vi båda asgarva ,hon kliver ur, "jag körde in i dig!".. och så skrattar vi ännu mer.. plötsligt.. TUUUUUT... i tumultet hade jag ju bara hoppat ur bilen, dörren stod fortfarande öppen och där kommer en bil med samma problem som oss från andra hållet och håller på att köra in i min öppna bildörr så jag glider fram och kastar igen den, varpå han lugnt rullar vidare. hahahahaha... vilken grej alltså  :D
Action på Dalavägen! :)
Morgonhetsen fortsatte i lugnets tecken med lite BodyBalance.. UNDERBART, kände mig dock lite frånvarande idag, säkert pga morgonens bravader .. VOI VOI!
Men hursomhelst, nu skiner solen och jag funderar på exakt HUR jag ska kunna ta till vara på denhär dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0