bloggeribloggera

Fanfar till mig, en hel dag utan bloggande, jisses amalia! 
Kan  dock ha berott på att hela dagen i runda slängar bestod av förkylningskurering i form av sömn och ogräs-rensning på hög nivå(av vår stenbelagda uppfart som mer kunde liknas vid en gräsmatta!) tätt följt av Core/Spinning/Pump,mitt snorfyllda huvud till trots..Sen kom ju babe hem också så ja, i ärlighetens namn fanns det alltså ingen tid till sånt som bloggeri osv..

Morfar hade ju som jag tidigare nämnde ,tagit  semester denna helg så jag har fått klara mig själv i trädgården och om jag ska vara ärlig så har jag faktiskt kännt mig lite hopplöst okunnig i trädgårdsfrågan men då kom jag på den briljanta ideen att bättra på mina kunskaper en aning genom att läsa igenom den stora högen med,till stor del, olästa hemma-pular-tidningar och då lärde jag mig t.ex sådana saker att man in i det sista ska försöka låta bli att vattna rabatterna eftersom då lockar man upp rötterna och får därmed en känsligare och mer ogräs-tät rabatt (vilket iof hade vart bra att läsa INNAN jag glad i hågen lassade på friskt med vatten i samband med morgonens gräsmatte-bevattning!)
MEN.. det är lätt att vara efterklok,och nu vet jag ju det till nästa gång!

Och som vanligt,eftersom det är måndag, så sitter jag nu på kneget och häckar och tänkte nu låta bloggandet övergå i en något mer smaklig syssla : FRUKOST!!

På menyn idag står Havregrynsgröt med en blandning på keso-kesella-kanel och ett stycke ägg och givetvis en kanna te!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0