Äppeltips

Eftersom jag är en sjukt hyggli tjej så tänkte jag nu ge er som alltid lyckas komma hem med "fel" äpplen ett litet tips som lyder såhär: "Gröna,okladdiga äpplen!"
När du inte ska handla själv så är det alltså så ordern lyder!
(Annars väljer du såklart helt och hållet själv gonom att med händer och ögon,syna och klappa dig till de perfekta äpplena)
Nu snackar vi alltså inte dessa toksöta GULA äpplena som enbart är goda ibland, ej heller de gröna,skrovliga,bedrövligt gryniga gröna äpplena utan alltså helt enkelt de "GRÖNA,OKLADDIGA!" , dom ska vara släta,gröna, okladdiga och syrliga, då har du hittat äpplenas äpple! (Under säsong finns dock helt underbara svenska trädgårdsäpplen som smakar nästan likadant fast är röd/gula till färgen!)

En bild på ett "äpple de perfecto!"



Nu är ju förvisso smaken som baken så jag klandrar inte de som föredrar äckliga äpplen, jag menar.. vissa gillar att äta bajs,andra inte , inget att reta upp sig på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0