Orättvisor

För de som inte redan noterat det så finns det en ny länk bland mina länkar Situation Sthlm:Bloggen.
Jag uppmanar alla att läsa denna blogg, man blir förvånad över Sveriges "mörka" sidor.

Det är alltså som så att det är några av de hemlösa i Sthlm som i samarbete med ovannämnda magasin gott ihop och producerat en blogg, om livet,vardagen och allt annat på vår jord. Ett av de första inläggen jag läste handlade om att han (skribenten) som hemlös tidigare hade setat på arslet och druckit bira medans han fick sjukvård,medicin och hyra betalt av soc. + fickpengar. När han sedan ville ta tag i sitt liv och började på "vuxengymnasium" så var han plötsligt berättigad 1700:- mindre i månaden samtidigt som han var tvungen att själv stå för mediciner osv. och så påstår politikerna att dom försöker förbättra Sverige.Pinsamt!
Det fick mig att tänka på en bekant, vars sambo( som nyligen blivit varslad från en närliggande industri!) låg på sjukhus med slangar i magen pga diverse komplikationer efter en blindtarmsoperation, eftersom han nyligen blivit arbetslös så är ju han, som alla andra ,tvugna att jobba heltid för arbetsförmedlingen genom att gå på möten etc etc för att inte bli av med sina pengar men eftersom ett sådant möte (på arbetsförmedlingen!) nu inträffade under tiden då han låg på sjukan så ringde min bekant dit för att meddela att han omöjligt skulle kunna närvara.Förståeligt kan man ju tycka!
MEN.. inte arbetsförmedlingen inte, han vart avskriven med buller och bong eftersom "det var inget giltigt skäl!"
Då kan ju iaf inte jag låta bli att fråga mig själv: Vad är ett giltigt skäl!? Enligt damen på A.f.m så var ett giltigt skäl att man arbetade den dagen. Men om man spyr,har slangar i magen eller.. inte vet jag.. är död kanske?!  och inte kan närvara då blir man av med kosingen på en gång!
LÖJLIGT!

Kommentarer
Postat av: bisse

ja man blir fan inte klok på det här jävla systemet o hur dem resonerar... eller dem resonerar väl knappast kan man tycka ,och om så gör dem det fan med arslet!! word!

2009-05-05 @ 07:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0