preggoinlägg 2

Känsliga läsare varnas och väljer själva om de är intresserade eller inte. Detta ska inte bli en mamma/babyblogg enbart.
Min tillfälliga preggo-status kallas förövrigt : "varm choklad med vispgrädde"
(Kör dock en bättre variant iform av laktosfri mjölk och kakao toppat med laktosfri grädde. )
Detta läste jag i nån blaska efter att ha frossat i mejeriprodukter under 4 dagar:
"Fostret lagrar kalcium vilket gör att du själv blir extra sugen på mjölk.."
Detta var taget ur en beskrivning av vecka 15 och jag är som bekant (vad man TROR!) i vecka 10 men TROR personligen,som bekant, att jag är plus en månad vilket skulle stämma överens med "symptom-kartan"
Det återstår att se, spänningen ÄR verkligen olidlig.
Bju'r på en bild på magen (+ lite extra nyår/pizza-mage :D ):
Såhär såg det ut den 3/12:
INGEN TVEKAN OM SAKEN!:)

Kommentarer
Postat av: Äl

I like it! :)

2011-01-02 @ 14:26:03
URL: http://lillisandal.blogspot.com
Postat av: Jamilla

Av magen att döma skulle jag också gissa på v15 snarare än v10. Sjukt jobbigt för dig att du inte får veta förrän ultraljudet... Du kan inte tjata till dig ett tidigt ultraljud? :)

2011-01-02 @ 14:39:06
URL: http://jamilllas.blogg.se/
Postat av: Jamilla

Ja men precis. Det ser ju verkligen ut som livmodern som "kommit" upp, inte som en degmage. Och i vecka 10 ska livmodern inte ens ha kommit upp ur bäckenet än, så man borde ju inte se den sådär tydligt.

2011-01-02 @ 19:50:17
Postat av: Lotta

Jag har visst missat något då jag inte kollat facebook så noga senaste veckorna ;)

Ett stort grattis till er båda!

2011-01-03 @ 10:50:04
Postat av: Sara

Ååååh vad fin mage! Du är jättefin.

Elis längtar efter sin tremänning! Ja vi också!



Stor kram







2011-01-03 @ 14:49:03
Postat av: Becca

Lotta (Plahn antar jag?) :) : TACK! Det blev ju officiellt till nyår så det är fortfarande färskt som sjutton!

Sara: TACK! Förhoppningsvis växer den i samma stabila takt och håller sig fin ;)

Jaaa, dom kommer ha det jättekul på alla träffar med släkten, WIIIHOOO:D

2011-01-03 @ 16:18:02
URL: http://reberecca.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad kul att någon i min ålder och någon jag vet (men inte känner då) ska ha bebis nästan samtidigt!:) Grattis till er!:) Är själv i v.13+2 idag! Hoppas du mår bra!:)

2011-01-04 @ 08:30:02
Postat av: Becca

EMMA: Tack så mycket:) Jag har fått må bra(hittills) tack och lov och håller självklart tummarna för att det håller i sig :) Men nu blev jag nyfiken :) Vilken Emma är det?

2011-01-04 @ 09:08:29
URL: http://reberecca.blogg.se/
Postat av: Lotta

Kanske borde skriva efternamn men du gissade iaf rätt ;)

Ok men då var jag inte helt efter! Hur känns det? Shit vad spännande!!! Lycka till med allt!

2011-01-04 @ 09:39:27
Postat av: Becca

Det känns jättebra och vi är superglada.(jag är även väldigt trött och allmänt svullen men ja..) :D och JAA guuud , det är JÄTTESPÄNNANDE!! Dör typ av spänning varje dag i väntan på ultraljudet.. tänk om det är två!?tänk om det är nått fel!?tänk om det bara är en !?tänk om den är sjuk!?Vad gör vi om det inte finns nått alls där inne!?.. a typ så går tankarna..HELA TIDEN.. pjuh! :)

2011-01-04 @ 10:05:35
URL: http://reberecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0