Min dag

Efter 3-4 nätter med rejäla värkar och obefintlig sömn så börjar det iaf hända NÅNTING:

02:20
: Vaknar, dryyyyyga,ooooonda värkar!Ländrygg,höfter och mensmage får vad dom tål!   Somnar aldrig om igen utom på sin höjd ett par minuter åt gången mellan värkarna... skippar sömnen och börjar klocka.. ca 5-6 minuter emellan och en bajsnödig känsla. Går på toa ca. 300 ggr utan något vidare ..såattsäga.."resultat"!
06:30: Proppen går, har fram till skrivandets stund kommit i 3-4 omgångar! Går INTE att ta miste, spar på detaljerna för er skull! Värkarna behåller samma kraft men med något längre mellanrum,ca. 8 minuter.
07.00: Ledsnar ur på att ligga i sängen, kliver upp och packar om BB-väskan.
ca. 08.40: Klär på mig, och tar en promenad till ICA för att inhandla eventuell proviant om det blir dags att fara. 6-8 minuter mellan!
ca. 10.00: Hemma igen,värkarna kommer något mer oregelbundet,och blir liiite svagare.
ca. 11.00: Tar en dusch,värkarna fortfarande något oregelbundna men tilltar återigen i styrka.
ca. 12.00: Äter lite frunch, kopplar av, fortsätter hålla koll. Inser att kroppen är TRÖTT! Försöker sova lite utan något vidare resultat.
15.00: Fortfarande 7-8 minuter, ska återigen ge kroppen en chans att vila men flugjävlarna retar gallfeber på mig. SUCK!
16.00: Ringde förlossningen och rådfrågade, fick order om att vila(om jag bara kunde,snälla nån!) och vänta in tätare värkar. SÅKLART! Det förstod man ju att dom skulle säga men nu håller vi en tumme för att det tilltar i kraft och intensitet inom kort.
18.00: Trött man blir, eller egentligen inte ju, nu har jag iaf fått sova NÄSTAN sammanhängande i två timmar men den senaste värken var inte att leka med så då var det färdig-sovet! Nu hoppas vi på täta ,regelbundna värkar så det händer nått nångång ..tack på förhand!
19.30: värkarna VÄLDIGT sparsama.. vad an detta!?
21.15: 6 minuter mellan! Ge.mig.min.bebis!!!!
22.20: Går och försöker sova och hoppas på det bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0