Är SÅ trött

Fan, ena tanken leder till den andra och jag blir så arg ,ledsen och irriterad!
VARFÖR kan inte folk fatta att man tjänar i längden på att ex. äta sunt, röra på sig och INTE röka?!??
Man kan komma med 1000 ursäkter om hur svårt det är att sluta men seriöst, ANSTRÄNG DIG LITE TILL!!!!

Vad gäller kost och motion, jag äter det jag vill och när jag vill det men jag väljer mina tillfällen och jag NJUTER !!!
Mat bör vara gott, avslappnat och odramatiskt! Man ska inte behöva ha ångest om man ibland äter snabbmat och trycker en påse karra , för balansen ska funka så att "nån gång ibland " aldrig påverkar resultatet!
Att lida/vara drabbad av/ha (välj ordval) fetma är inget man liksom MÅSTE leva med ,man kan faktiskt göra något åt det! GÖRA AKTIVA VAL!
DU har chansen att välja!HELT själv!
"mäh,Man ska njuta av livet" tänker ni nu men hur njutningsfullt är det att dö flera år i förtid av ex. en röknings/ övervikt/underviktsrelaterad sjukdom bara för att ex. den där ciggen (som DU VANT din kropp med att få!) var så trevlig för stunden?

Lyssna nu alla kritiker där ute, jag menar inte att jag tycker att folk och fä ska gå runt och se ut som barbiedockor utan det jag säger är: VAR SUNDA!!! Ta ett aktivt val att förlänga ditt liv och ge kroppen dom bästa förutsättningarna att lyckas!

Min farmor dog pga sin rökning, hon fick KOL (röklunga) som hon led av en längre tid , när hon sen drabbades av en förkylning så gav hennes redan sjuka lungor upp, dom ORKADE inte mer ,helt och hållet pga hennes bakgrund som rökare!

Varje dag hör jag : "Jag BORDE sluta röka!", "Jag BORDE börja träna!" ,"Jag BORDE börja äta bättre!" "Jag BORDE stressa mindre" "Jag BORDE....." BORDEBORDEBORDEBORDE...är det ens ett riktigt ord?!?!
Byt ut det mot "VILL" istället! Du har ditt mål, FÖLJ DET!!!
Resultatet? Kanske några år extra på pinn!! Värt det? Självklart!

Varför dethär inlägget då?
Av den mer eller mindre själviska anledningen att jag älskar mina vänner och min familj och vill inte behöva gå på deras begravning pga någon annan anledning än ålderdom!
Sarah skrev nått i stil med detta, Vi ska alla dö nån dag, men fler är de dagar som vi inte ska det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0