YIPIKAYEEEY

Känner mig mycket piggare idag och febern är borta! Wihooo! 
Jobba jobba joooooo-o-baaaa! <3
 
Pysen är lämnad på dagiset och jag är piffad och klar inför en härlig dag.
Kaffet intas i lugn och ro och sambon tvättar.. (tror jag) på nyhetsmorgon (eller egentligen i "Efter tio") är det tema lurad... hemskt alltså .. jag tycker det är vidrigt hur folk kan luras på dethär sättet. VIDRIGT! 
 
En annan sak som är hemsk det är denna "reklam": 



 
Dessa finns även i fler upplagor. 

Detta får mig att minnas när vi var yngre.. vår familj hade inte problem med pengar på något vis (Detta är inte på något vis skryt bara fakta!) men min mamma blev arbetslös under en period och då kommer min syster hem lite ledsen från skolan en dag och mamma hade frågat vad som hade hänt , då fick hon veta att min syster hade frågat sin kompis om dom skulle leka efter skolan men då fått till svar från sin kompis (kan dom ha varit 8-9 år kanske?! ) att hennes mamma sagt att hon inte fick leka med syrran för att morsan var arbetslös!!!  
Här blir jag illamående! Alltid när jag tänker på denhär historien så blir jag illamående. USCH hur folk är! 
Och det här är bara drygt 15 år sen. 

Kristoffer frågade nyss :"När är man fattig!?"
Ja när sjutton är man fattig!? 
Är det när man lever på existensminimum? Vad är det ? typ 4000? Fan det kommer man ju skitlångt på! 
Har man en hyra där elen ingår , typ 2500:-/mån Mobil med internet : 500:-/mån  då har du tusen spänn till mat och gör du matlådor, mycket rotfrukter etc så kommer du skitlångt på 1000:- vilket gör att du troligtvis har nån hundralapp kvar till nöjen (som EGENTLIGEN inte behöver kosta något!) 

Jag sa just till K att FAAAAN va rika vi skulle vara om vi inte hade hus. Jag vill inte ha hus. Vill inte!  Nu betalar vi BARA för boende i princip . Vi lever absolut inte fattigt men förstå vilka möjligheter man skulle ha om man inte hade hus. SUCK!!Jag vill bo på Skansen igen! Jag älskar huset men ja.. skönt att inte vara bunden! 


Nåväl!
 
Nog om det. SNart mot JOBBEEEEET

Kommentarer
Postat av: Leila

Förstår vad du menar- med huset. Samtidigt som jag inte skulle kunna tänka mig att bo i lägenhet igen. Men visst skapar det begränsningar!(men också frihet på ett sätt...)

2013-02-14 @ 16:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0