Släkten är bäst!

Alltså jag måste bara konstatera en sak. Min morfar är BÄST!
Idag kikade han förbi så han skulle få ett hum om vad han skulle få att pyssla med de kommande soldagarna,då han är lite av en Calliban imitation (För er som inte vet det så är alltså Calliban,trädgårdsmästaren i kultfilmen "Resan till melonia"!) så vi tog en liten promenad runt "ägorna" (hahaha!) och diskuterade diverse möjliga lösningar och vad som möjligtvis kunde vara på väg upp lite här och var.. och innan jag visste ordet av så hade han rullat upp skjortärmarna,grabbat en spade och flyttat den lilla tönt-häcken som varit planterad MITT på gräsmattan och som jag stört mig på varje gång jag kollat ut genom fönstret.Är han inte underbar?
Såklart var det bara att haka på arbetarandan,så medans han planterade om buskarna så rensade jag upp i mitt blivande morotsland.
Och eftersom Jag och Habibi gjorde ett ryck i vedbon/redskapsbon igår så hade vi inga som helst svårigheter med att hitta dom redskap som krävdes.Kunde inte blivit bättre!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0