dripp dropp

Dagen har vart ack så grå.. avundas inte fröknarna som glassar runt i thai-landet, Vad är väl en bal på slottet? (DAAAH!)

Dagen började med sovmorgon eftersom jag hade en samarit-kurs som började klockan 7, jag hoppade på hojen och tyckte att jag var fruktansvärt smart som tänkte parkera den vid porten närmast det ställe som kursen skulle hållas på eftersom det låg absolut längst bort jämfört med min ordinare arbetsplats (Vårt industri område är cirka 2 km långt!) och med tanke på att jag senare skulle till sjukan så skulle detta spara massor med tid..MEN..så insåg jag ganska snart att jag glömt kortet till porten så det var bara att cykla vidare till den vanlige porten för att hoppas på att bli insläppt av nån annan, halvvägs dit fick jag punka på cykeln (YES ALLTSÅ!)
Sååå .. .det var bara att bita i det sura äpplet och gå den långa(och kalla!) biten till kursen.. som när jag kom fram.. .VISADE SIG VARA INSTÄLLD!!!
Det var alltså bara att gå lugnt och sansat tillbaka till arbetet..Trevligt, spec. med tanke på att jag hade räknat med kursens frukost och lunch så då satt jag där.. utan mat,kall och irriterad! Kunde dagen börjat bättre?

Som tur var så styrde det upp sig och Lilla pappsen bjussade på lite frukost innan det var dags att ge mig lift till sjukan  för att avverka mitt 2 (TVÅ) minuter långa läkarbesök som gick till ungefär såhär:  Jag berättade min story i korta drag,han ryckte lite i benet och konstaterade vad jag redan visste och redan hade talat om för honom : "Det här knäet var ju inte värst stabilt, det här måste du låta en ortoped ta hand om!" .No shit?!

Tillbaka till arbetet och 120 spänn fattigare så virkade jag klart mitt nya (numera gamla eftersom jag reedan påbörjat ett nytt!), projekt vilket resulterade i en mössa alt. brödkorg (se bild!) och på vägen hem så insåg jag att vi numera bor i ett väldigt barntätt område så jag stannade till på ICA och inhandlade lite påskgodis att ge till eventuella påskkärringar som knackar på.
Angående godis så går min detox finfint och jag har inte och tänker inte,smaka på godiset som är avsett för dom små glinen.Så det så!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0