KABOOOOOM

Jag i somras, svettig solbränd och lycklig!
Äkta sommarföda.
Mmmmm
Selma
Om denna lilla kissekatt så finns en tragisk historia som jag nu tänker berätta.. läs om ni vill eller hoppa över!
För X antal år sedan så kom en karl in på polisstationen i närliggande kommun där min mor arbetar (hon är inte polis,om ni undrar!) med ett litet svart knyte (Hon är lika stor/liten nu som hon var då vi fick hem henne!). Mannen hade tidigt på morgonen åkt för att arbeta och såg då en liten svart katt sitta fastbunden vid ett träd vid väg-grenen, givetvis tog han ju för givet att ägaren var någonstans i närheten,antagligen i skogen och uträttade sina behov, så han funderade inte på att stanna.
Arbetsdagen gick och det var dags att åka hem, när mannen passerar samma plats så får han återigen syn på den lilla svarta som satt där ensam och övergiven vid kanten av vägen, den här gången stannade han bilen och tog med sig det lilla livet och då man inte direkt kan ha katten boendes på polisstationen så tog mamma med sig den hem i väntan på att ägaren skulle höra av sig, vilket aldrig hände.
Hon är väldigt speciell denna dam, i början var hon väldigt skygg, man undrar ju om någon gjort henne illa men allt eftersom så började hon återhämta sig,jag har dock ALDRIG hört henne jama,mamma och pappa har hört henne någon enstaka gång  men mer än så är det inte.Och hon tyr sig väldigt till oss, kanske ser hon oss som sina räddare när livet höll på att rinna ut.Troligtvis kommer vi aldrig få veta vad hon varit med om men det spelar ingen roll för hon är vår lilla Selma!
Nanna

Jag gör en "novembersara".Blek och hösttrött men ack så lycklig!
En liten bild från min och Nannas promenad idag
Marianne

Tjock-Steffe

THE END

PS. Har kidnappat min mors kamera vilket ni troligtvis kommer märka de närmsta dagarna! IHAAA! DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0