Tankar

Jag börjar jobba om 4 timmar och 50 minuter och istället för att sova så ligger jag här och tänker på döden. drömmer hemska drömmar fast jag inte sover, magen krampar till och från av rädsla, tårarna rinner! Jag tänker på den dagen jag vaknar av att telefonen ringer och någon på andra änden berättar att mamma/pappa/Johanna/Kristoffer/vän/släkting är död. Jag har en hemsk magkänsla just nu, jag vet inte om det är farfars död och begravningen på fredag som börjat spöka men bra känns det inte! Kan inte sova, ögonen flackar under ögonlocken,hur hårt jag än blundar och hur många får jag än räknar så försvinner inte bilderna från min näthinna, mina mardrömsbilder, de som kommer krossa mig när de blir verklighet!Förstå den dagen dagen de inte finns mer?Måtte jag då redan vara död och begraven! Själviskt? Kan hända! Men jag önskar att det vore så!
Är det dethär som kallas dödsångest?

Jag önskar:
- att de jag älskar tar hand om sig, slutar röka, reducerar mängden alkohol,rör på sig,äter med hjärtat och lever livet!
- att jag, när döden väl inträffar,är redo för det!
- att de jag älskar, älskar mig tillbaka!
- att människor började älska mer och hata mindre!

Jag måste verkligen sova nu!


Kommentarer
Postat av: Lina

Gumman då.. det är inte kul när man väl börjar tänka sådana tankar.. de är svåra att bli av med!

Om det är till någon tröst så har jag ingått i en pakt . Rökat slutar den sista augusti! =)

Love you babe! Puss

2009-06-29 @ 10:58:38
URL: http://luckyliniz.blogspot.com
Postat av: Johanna

love you, sis!

2009-07-01 @ 13:54:20
Postat av: emma

Jag tänker på dig på Fredag.. och du tänk inte ihjäl dig.. Jag lovar du har tid på dig att tänka, ta inte allt på en gång. Då blir man skev i huvudet.

2009-07-02 @ 00:00:23
URL: http://emmaemet.gaca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0