Enough is enough

Okej, trots att jag gillade MIcke J.  och att han va min syrras största idol så måste fan även jag reagera nu, han var en människa av kött och blod, precis som oss andra, han levde inte spec. sunt och dog, vad det verkar en naturlig död! Det är jättesorgligt, FINE, det köper jag.. men nån måtta får det faktiskt vara. 4 dagar på löpsedlarna och efter att varit i istort sett det enda som stått i tidningen så får det faktiskt ta och räcka nu!
Citerar min goda vän S. : (Tankar efter att MJ fått tyst minut på P&L!)

"..sorgligt att Michael Jackson får en tyst minut men inte de stackars ungdomar som dött de senaste dagarna i Iran. Men det är väl så världen funkar. Det är inte bara i Iran orättvisa sker.. men man tycker att folk ändå ska ge det en stund, en tyst minut, men nej, MJ var viktigare. Och visst var han en stor man inom musiken.. men mitt hjärta blir inte krossat av hans död.. kalla mig dum men så är det."

..och hon har förbannat rätt!
Hur kan en stor musikers liv vara värt mer än flera tusen oskyldiga människors?!
Vi har allt bra konstiga prioriteringar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0