Premiär

Det vart  en promenad runt linjan och ett besök hos farfar, vi diskuterade massa politik, om hur folk kan va så naiva och tro att högern ser till vårat (vårat,som i oss vanliga svenssons med vanliga jobb och vanlig årslön!) bästa.Sverige kanske inte var världens bästa land på G.P´s tid men det är bara att inse.. vi kommer inte att överleva om man lever efter principen "mer till dom rika" när största delen av befolkningen hör till medelklassen.. troligtvis så har det här resulterat i att folk ångrar sitt val av regering och röstar rött i nästa val vilket kommer att innebära att den nya regeringen kommer få ett helvete att ställa allt till rätta igen efter det här "snedsteget" vilket i sin tur kommer göra folk irriterade eftersom allt kommer att ta tid när dom blir tvugna att börja om från början med det som den nuvarande regeringen ställt till med under 4 års tid.. jisses!
Nåväl, det blir ett framtida problem!
K. for iväg till Sälen igår,även jag var inbjuden men kändes meningslöst när jag inte kan åka nå bräda(Får fruktansvärd ångest bara jag tänker på vad jag gått miste om den här vintern..) så jag och missarna har fått roat oss själva i helgen,som synd var så tog han även med sig den bärbara datorn..för mina planer såg lite ut som så att jag,efter Robinson hade tänkt köra ett film-maraton med ett gäng godingar som såklart låg på den hårdisken, Å andra sidan är det ju trots allt hans dator så han gjorde ju helt rätt i att plocka med den :P  (Vilket å andra sidan fick min framtida flygbiljett till varmare breddgrader,som förvisso kommer ta mer än en månad att spara till, att börja ta formen av en laptop istället!)
I övrigt så har jag pysslat lite här hemma idag,satt upp gardiner i sovrummet bland annat(se bild!),bakade även special-chokladmuffins som jag njöt av bänkad framför TVn för i afton var det ju premiär för  Robinson 2009, kanske det blir nått man kommer följa.. synd att den dära Michel fick gå,han hade nog varit grym! 
 Och angående den här plåsteravgiftningen jag håller på med så har jag besparat er dessa bilder av den enkla anledning att det faktiskt inte hänt värst mycket sen de första..jag uppdaterar väl på sluttampen!
                

Dator vs. Resa 


 

   

Kommentarer
Postat av: Johan

varför välja.. bara handla en sån här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=96018 OCH en resa :) om jag inte skulle serva bilen för typ en miljard så skulle jag inhandla en sån :)

2009-03-22 @ 17:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0