Tankar och åsikter

Läste precis aftonbladet , hittade en artikel om hur unga flickor "tävlar" med varandra på olika internetsajter om vem som kan gå ner mest i vikt osv, alltså seriöst, jag hänvisar till mitt tidigare inlägg om en artikel i samma tidning där forskare hade kommit fram till att man blir tjock av frukt, Om man då ser till dagens artikel borde väl VERKLIGEN sådana artiklar som den om frukten bojkottas från all publicering. Förstå bara de unga tjejer som är LIVRÄDDA för allt vad fett heter och den enda näring dom får i sig är från det ynkliga lilla äpplet som de delar upp och ransonerar ut under dagen vilket betyder att om dom får för sig att även frukt är "farligt" så kommer dom absolut inte vilja sätta i sig nånting!
Jag hittade bla. dessa bloggar(Mustbethin & Thin) när jag forskade lite vidare utanför artikeln, alltså det är helt jävla sjukt!
Jag hoppas verkligen att föräldrar till ungdomar (främst flickor) i tonåren tar den här informationen på allvar, läser på, och verkligen försöker hjälpa sina barn! När jag gick i skolan så hade jag en tjej i min klass som var helt normal,naturligt vacker med lätt rosiga kinder, efter sommarlovet kom hon tillbaka och visst reagerade man på att hon blivit smal,pudret var hennes bästa vän och om hon åt så åt hon bara en liten tallrik rivna morötter, hon skulle ju "äta hemma" dessutom så var det ofta som hon stannade kvar hos nån kompis efter skolan (hon bodde i ett annat samhälle lite utanför fagersta!) och var med och tränade ibland både 1 och 2 pass(med bara lite rivna morätter i magen),det var efter en sån dag som jag verkligen FATTADE vad det var som höll på och hända, hon stod och bytte om och jag ljuger om säger att jag inte glodde,för det gjorde jag, och jag kunde verkligen inte sluta, det var så hemskt att se den här vackra tjejen,som hade varit så himla fin, förvandlats till ett levande skelett,rumpan var bara en påse tomt skinn och brösten var obefintliga.För att inte tala om dessa STORA mörka ringar runt hennes ögon mot den näst intill kritvita huden.Händerna var bara skinn och ben och såg onaturligt stora ut. Jag mådde sjukt dåligt över min upptäckt och pratade ut med en gemensam bekant om det och vi bestämde oss för att efter nästa gymnastik-lektion ta upp det här med vår lärare och det är jag så himla glad för. Visst var hon lite bitter i början men efter ett tag började det åtminstonde vända och man kunde tyda liiiite mer färg i ansiktet. Men det värsta av allt var att jag i efterhand fick höra att hennes egen mamma hade köpt "bantningspiller" åt henne.
HON VAR 14 ÅR FÖR GUDS SKULL!!!
Jag skulle  ALDRIG, hur mycket mina barn än tjatade, ge dom något liknande, då bekräftar man ju bara det dom tror att dom vet: Att vara smal,är att vara perfekt!



VAR NÖJD MED DIG SJÄLV,ALLA ÄR VI OLIKA!


Kommentarer
Postat av: karin

det är så sjukt så att man knappt trot att det är sant, stackars tjejer!

gillar din blogg förresten

2009-05-06 @ 23:21:01
URL: http://keddy.blogg.se/
Postat av: My

WORD!

2009-05-08 @ 00:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0