Dr. Donothing

Läste detta nu på morgonen och det är ju inte första gången en artikel av det slaget kommer upp och speciellt inte om man ser nu till senaste tiden bara, alltså seriöst, sjunker läkarnas/sköterskornas kompetens i takt med lågkonjunkturen eller?
Ibland börjar man ju fundera om sjukhusen bara plockar random dudes & dudettes från gatan, slänger åt dom en läkar-rock och "Bonniers stora bok om sjukdomar" och så är det bra sen!

Det är också ganska intressant att läsa kommenatarerna till artiklarna,för att liksom få ett hum om hur folk egentligen tänker, den här t.ex:

Postat av Ej inloggad Den Riktige Åke Malmros 38 den 7 maj 2009 kl 20:58
"Enskilda fall är ju tragiska. Verkligen.
Men vi lever ändå i Sverige, landet med världens lägsta barnadödlighet och har en förväntad livslängd som ligger bland de allra högsta.
Att då höra och läsa allt gnäll gör mig förbannad!
"

Eh va?!GNÄLL? Han noterade inte att det handlar om ett fel från sjukvårdsupplysningens sida och att denna 2 ÅR unga pojke faktiskt kanske skulle ha levt idag om sköterskan inte tolkat det som magsjuka!? Men vadå, det finns ju dom som faktiskt överlevt efter Svu's rekommendationer!DAAAAAAH!

Det här är också en intressant grej som jag tror de flesta av oss råkat ut för:

Postat av Ej inloggad Mortifer 28 den 7 maj 2009 kl 20:26
"Det går ibland prestige i det hela.
Sköterskor och läkare verkar ibland bli sura ifall man själv kollat upp symptomen och logiskt samlat vad man tror vilken sjukdom det kan vara.
Bara att föreslå en diagnos för läkaren är ett säkert kort på att man absolut inte lider av det.
Har själv fått veta att jag inte har polyper utan jag måste vara allergisk året om mot allt och att det bara drabbar näsan. Dessutom har jag absolut inte migrän utan det är spänningsvärk som sätter sig på ett ställe och som gör mig yr, illamående och ljuskänslig.
Personligen åker jag aldrig in till sjukhuset längre.

Boka tid är en annan rolig upplevelse.
Min far fick inte boka tid i receptionen han fick gå ut och ringa tidsbokningen. Det komiska var att han kunde se receptionen från glasdörrarna och han såg hur hon svarade.

Vården är sjuk. Har flera historier om när min sambo skulle föda och blev först hemskickad och sen nekad lustgas. VÅrden vet alltid bäst...
"

Givetvis så har man ibland även haft turen att få prata med kunniga och intresserade syrror och fått komma till sympatiska läkare men jag tror faktiskt att de flesta av oss har fått en ganska så taskig bild av sjukvården tyvärr!!

(Nu skulle det troligtvis varit en bild på en läkare med en på tok för stor spruta och ett påklistrat elakt leende samt en bild på "Bonniers läkarbok" om det inte varit så att jag setat och häckat på kneget!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0