Valborgsfirande i Muppsala

Efter mycket om och men så lyckades vi komma från fagersta(2 timmer EFTER att vi skulle vart i uppsala!) Det började med att habibi kom på att han skulle byta däck på bilen när vi skulle åka, sen så skulle han koppla in en ny stereo i bilen som Mr.P skulle sälja åt honom osv osv osv... så efter att jag gnällt ett tag och Mr. F ringt X antal gånger och påpekat att hans bira var slut (Kommunen fick ju för sig att bomma igen bolaget i Uppsala under denna minst sagt alkoholfyllda helg så vi fick agera langare från Beautytown!) .. så var vi då äntligen på väg men vad händer!? Givetvis har jag,trots mina två inlägg om bounce,glömt biljetten.PINSAMT!!

Hursom,vi nådde uppsala där det var helt underbart,glassigt häng i parken med massa trevliga människor och vinet har aldrig smakat bättre. Vid 10 hade de flesta kapsejsrat och vårat valborgsfirande var till ända.
Och nu sitter jag här, o-bakis,med fantastiskt gott nybakat bröd,en balja kaffe och goda vänner.Ibland leker livet!

Bröd recept:

1 pkt jäst
vatten
mjöl av valfri sort
müsli av valfri sort
kanel
kardemumma
ingefära
lite honung
salt
gratängost till garnering

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda alla ingredienser till en ngt kladdig smet, klicka upp lagom stora bullar på en plåt med bakplåtspapper,låt jäsa ett tag under bakhandduk pensla med vatten och strö på lite müsli på varje bulle.grädda i ca 12 min. i mitten av ugnen. strö på osten och låt stå ett tag på eftervärmen. Servera med lite sylt eller bara somdom är.UNDERBART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0