FagerstaUppsalaStockholm

..Jag blir berest må jag säga!
Igår hörde farfar(och alla andra!) mina böner, stressade som en idiot, Coren gick bra,cirkeln gick ännu bättre varefter jag skulle snabbduscha i omklädningsrummet och sedan bli upphämtad av babe 18.10 sharp för att bli körd till krylbo där tåget till Uppsala skulle avgå 18.39. .. men .. vad händer?! JO..

Bandytjejerna har ockuperat varenda dusch på hela bygget, stampar lite otåligt med foten för att dom ska hajja men blev tillslut tvungen att påpeka att jag faktiskt hade aningen brådis då jag skulle med ett tåg, Jeeeeezes!
Snabb som jag är duschade jag väl på en millisekund,typ!drog på mig paltorna utanpå min fortfarande blöta kropp,vad händer?JO..
Jag trasslar bokstavligen in mig i leggingsen,fråga mig inte hur men illa vare,höll på att åka i backen flera gånger när jag studsade runt där på ett ben! Tillslut så vann jag äntligen kampen mot böxerna och kunde raskt springa ut till babe som stod och väntade..18.18. SHIT!
"Plattan i mattan nu baby!" sa jag och försökte hålla skenet uppe trots att min hjärna och kropp egentligen vill bryta ut i panik,skrikandes att allt var över,vi skulle aldrig hinna! Aldrig tror jag vägen till Avesta varit så lång,kissnödig var jag också,önskade högt och mycket att tåget skulle vara försenat!
18.39 stannar vi utanför stationen,klockan i väntehallen är 18.40,inget tåg på perrongen!FAAAAAAAN!
Men då..hör jag en röst som säger,"tåg mot uppsala-stockholm,Ny tid! anländer 18.45!" .LEEEV!
Tåget kommer,serveringsvagnen hamnar precis vid mig,bara att kliva på och ställa mig i kön,konduktören kommer,jag slipper betala 50 spänn i "på-tåget-avgift". Köper mig en flaska vatten,en ramlösa,en juice och Kaffe(Är fortfarande kissnödig,dock inget jag lägger särskilt stor vikt vid i detta skede!)
Tar första bästa plats vi ett bord där det sitter en dam med en bok och lite rödvin.Bra val  visar det sig sen. Kulturdam på hög nivå,hela vägen till Uppsala sitter vi och pratar om allt mellan himmel och jord. Konst,natur och kärleken till en småstad! I Uppsala tackar jag för mig och önskar henne en fortsatt trevlig resa, vi tar farväl och jag börjar spatsera mot mina vänners boning..fortfarande kissnödig!
Väl framme bjuds det på,tjejhäng,godis,te,vin,falafelrulle,filmen "Up" (Vi grina!),SYTYCD,SATC och massa snack och ÄNTLIGEN kunde jag gå på toa, Ett perfekt avslut på en i övrigt flippad dag!

Idag blir det Hälsomässan kombinerad med Mat-och vinmässa. Ska bara få igång Saris först!
På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0