Hur kunde ni tro nått annat?

Läste det här i aftonbladet i morse "Beviset:djur har känslor!" , vem har påståt något annat?
Dom är levande varelser precis som oss och det är klart som korvspad att dom har känslor!

Vissa människor verkar tro att djur bara är som typ bokhyllan billy från IKEA eller dylikt, nått som man bara skaffar för att ha,sen tröttnar på och lätt kan byta ut.. men nej gott folk, djuren är våra vänner, våra förfäder.. dom var här långt innan oss och borde behandlas med respekt!

Jag minns ett tillfälle då jag jobbade på en lokal restaurang/hotell och min häst vart sjuk och gick bort.
Givetvis var jag dööööledsen över att han blivit sjuk och hade ont och att vi var tvugna att ta bort honom och passande nog så skulle jag försöka stå och se glad ut inför massa suputer vilket var oerhört tufft, plötsligt dyker det upp en liten irriterande snärta som slänger ur sig:
"Jag hörde att du fick skjuta din häst,hahahha.. det fick jag också göra för ett tag sen.. hahaha" 
Som ni förstår så såg jag inte riktigt det roliga i situationen så jag gick in i köket och mådde piss, tårarna rann och rann. DÅ kommer min chef och säger till mig att rycka upp mig för
"det kunde ju trots allt varit en familjemedlem som gått bort, nu var det ju bara hästen!"
BARA HÄSTEN?! Han menade alltså min bästa vän,som jag kunde prata med i ur och skur om allt mellan himmel och jord, som fanns där varje gång jag var lite nere och genast fick mig på bättre humör med sin varma mule och ödmjuka puffar!
Nej du, djur är inte nått man bara skaffar för att när man tröttnar slänga dom på soptippen, dom är levande varelser som kräver kärlek och omsorg annars slutar det ofta med att dom blir aggresiva och våldsamma ,nervösa och opålitliga! Precis som ett "vanligt" människobarn som haft en svår uppväxt.
Så tänk på det, varför gör just ditt djur som det gör? Kan du göra nått annorlunda för att det ska bli bättre?
Behandla djuret som att det vore din medmänniska, då behandlar djuret dig som en medmänniska tillbaka!


Kommentarer
Postat av: S A N D R A

fin header hörru ;P

2009-10-30 @ 19:18:25
URL: http://backtofuture.blogg.se/
Postat av: Lisa

KRAM!

2009-11-04 @ 00:27:45
URL: http://babychanel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0