Caroline af Ugglas

Sitter och kollar på efter 10 med Malou och hon har besök av Caroline af Ugglas som berättar lite om sin bok och hur hon mått och så var på hon tog upp en grej som jag tänkt på och diskuterat flera gånger..
..frågan :"Hur mår du?"..
Hur många gånger har du tillexempel fått den frågan och svarat "Jo,det är bara bra!" när du egentligen mått skit men hållit tillbaka detta bara för att man kan ju inte belasta nån annan med det ärliga svaret?
Hur många gånger har du förväntat dig att få nått annat än just det svaret tillbaka när du själv ställt frågan?
Det hände mig en gång,
Jag var JÄTTESTRESSAD och skulle iväg på ett viktigt möte som jag redan var nån sekund sen till och kommer cyklande i ilfart längs vägen när jag plötsligt möter en gammal arbetskollega som ja egentligen inte känner så väl varpå jag stannar upp i en sekund , vi hejjar och så kommer den ..frågan.. och jag svarar regelrätt :"Jo,det är bara bra! SJÄLV DÅ!? "
..Plötsligt såg det ut som om hans värld rasade samman,ögonen blev lite lätt tårfyllda och han svarade att "neej, det var väl inte så bra..."
Jag blev HELT ställd! Han skulle ju bara svara "Jo,det är bara bra!" och så hade jag cyklat vidare.. men vad hände nu? jag hade inte möjlighet att stanna , det gick bara inte..jag minns inte vad jag sa här kan ha varit ett "oj" som jag lyckades klämma fram men som sagt , jag minns inte. och så cyklade jag vidare. Det här är nog över 2 år sen och FORTFARANDE tänker jag att jag ALDRIG MER ska ställa frågan "Hur mår du" om jag inte är beredd att ta emot ett ärligt svar.
Detta talade då just af Ugglas och Malou om och Caroline sa det att om man börjar med att ge öppna svar på dessa små "obetydliga" frågor så får man öppna svar tillbaka. Oh det är såååå sant.
Så, det var dagens djupa, nu är det dags att rusa iväg på lite bankärenden och annat jox innan kneget,
på återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0