Kaos

Ja, det är väl det minsta man kan säga!
Vaknade i morse av att K. kommer in och gormar :
-SVAMPBOB ÄR DÖD!
-vaaaa?!
-Ja, han har drunknat. Vi har vatten i hela källaren!
-SHIT!
(Vi hade alltså en superfin svampbob kostym nere i källaren gjord av kartong som nu har stått i ett vattenfall hela natten!)
Sååå.. vintern 09/10 hittills..
-stress,stress,stress
-En fuktskada som ÄNNU inte åtgärdats (Grannarna har en vedhög liggandes på dreneringsbrunnen så sist RagnSells var här och skulle spola rören,för 2 år sedan, så hittade dom inte brunnen så dom sket i det!)
-Vi blir lurade på veden vi köper. Dyngsur!
-Kattmammans ena bebis dör.
-Trådlösa internetet slutar funka.
-Tvättstugan fryser sönder och här står jag med 2 IKEA-kassar med tvätt..
-Vatten slutar rinna i kranen,förebygger med element!
-Vaknar av att K. stormar in och berättar om svampbob, går ner i källaren och önskar att jag haft en luftmadrass, Röret trasigt.
-Ringer Vicevärden.."Det är den boendes ansvar att se till att det inte fryser" (Tjena mittbena, är stängda ventiler,element och kupe'värmare enought??)
-Ringer rörmokare Supertrevlig receptionist: "Du är inte ensam om det här tyvärr.Han har 2 stycken innan dig men han kommer så fort han kan så vi håller tummarna för att ni har vatten till helgen!"

Uppdatering:
Det var VARMVATTENLEDNINGEN som var sönder. Härlig elräkning är att invänta!
Tro mig, jag har inga problem att hålla mig för skratt!

Kommentarer
Postat av: Mamsen o Papsen

Vi sorger med er i afrikat...tvatten kan du fixa hos oss... jag tvattar da jag kommer hem....kram mamma och pappa

2010-01-08 @ 15:57:55
Postat av: Sara

Jag och Fredrik sitter här med ledsna miner..... Hoppas att det har löst sig? Annars sa Fredrik att han kanske kunde hjälpa på nåt sätt så ring han.. Pussisar

2010-01-09 @ 23:11:06
Postat av: Sara

..måste inlägga att det var med avloppet och brunn som Fredrik kanske kunde hjälpa med!

2010-01-09 @ 23:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0