Torsdag

Idag har varit en slitsam dag, hade som plan att dra till kneget men insåg att jag hade på tok för mycket att göra för att gå och arbeta.. tragiskt men sant! Inte direkt en bra början på 2010! Stressens år!
Har försökt styrt upp musiken till mitt och Annas nya pass, men då det inte vill gå min väg så får jag snart hets, låtarna klaffar som aldrig förr men just det där med att hitta skiten är ju helt galet.
Var tvungen att rensa hjärnan ett tag så drog ut och körde lite längd
för det var ju trots allt mildväder idag, hela -12°!
Tyvärr har inte mina fötter rikitgt återhämtat sig sen i förrgår då jag gjorde min idioti-skidtur utan värker rejält lite till och från så fick lov att bryta efter ett varv.. men så är det när man ska leka hårdnackad,äventyrare!
.. kastar upp ett recept på ett smarrigt godis som jag och min syster gjorde till "gå-bort-presenterna" i julas, min första och sista godisfria dag i ära.. HERE IT GOES..
Ingefärspraliner (aka. Julkulor på recept.nu!)

Du behöver:
Mandelmassa
Färsk ingefära
Nötter av valfri sort (i ursprungsreceptet tror jag det var valnötter men vi hade hasselnötter!)
Choklad av valfri sort (vi hade mörk blockchoklad,inte direkt det bästa alternativet!)
Kanel eller Kakao

Gör såhär:

Hacka nötterna fint i exempelvis din eminenta Magic bullet om du har en sådan,blanda sedan ihop mandelmassan och nöt-hacket i en bunke och riv i ingefäran (justera mängde efter tycke och smak!).
Rulla till bollar i storlek "liten köttbulle" ungefär.
Smält chokladen i vattenbad (eller i micron!) och doppa bollarna i chokladen och lägg sedan upp dom på ett fat eller bakplåtspapper, låt torka en aning och rulla sedan i kanelen/kakaon. KLART!

Hade gärna lagt in en bild på våra mästerverk men det var ganska snabb åtgång på dom små rackarna så det blir inget med det.

Godnatt allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0