I hufvudstaden...igen

Har slagit ner röven vid Jimmy och Linns köksbord.
TACK för det.
NOVELLVARNING!!!!
Dagen har gått i ett...vaknade i morse runt 7snåret med en olustig känsla i magen.
Startade datorn, gick in på SJ:s hemsida.. TAMEJFAAAEN.. inga tåg till sthlm söndag morgon. SHIT, vad göra!? Måste vara där 07.30(typ) och plocka upp mina dojjor.
Ena bilen krockad, andra skulle till Falun och i övrigt får jag panik bara på självaste tanken att köra SJÄLV i The BIG city. VAD GÖRA!?
Började fundera på lösningen att åka tåg över ikväll och ta in på hotell... NEJ.. för dyrt då jag var ute i så kass tid och så måste jag släpa runt på dator och trams!
Nästa alternativ blev: bil över direkt efter jag stängt, hinna beta av lite mässa så att jag imorgon kan fokusera på träning. .. DEN TAR VI SA POLISEN!  ..sen då...sova? Äh jag sover i bilen.
Plockade fram madrasser,täcken,xtra filtar, kuddar etc. etc. NU KÖÖÖR VI.
Nästa uppgift blev att ringa lilla mamsen "Snäääälla , får jag låna VOLVON över natten!"  ..MEEEN..Hon skulle jobba! ..Fick jag till svar. Men om vi kunde BYTA bil då!? för enligt K. så var det ju bara lyktan som var trasig för han hade ju bändt ut plåten igen..mmm...så fick det bli.
Så till nbg åkte jag... det blev inte så bra!!
Det skrapade och det skrapade.. och det skrapade lite till. SKIT OCKSÅ!plåt mot däck=Inge bra!
Klockan är halv elva, butiken ska öppnas om en halvtimme ,jag står i nbg med panik "Mamma, du tar dig inte från jobbeeet!" ,Jag ska även HEM till föräldrarna och hämta en GPS, Hem till mig och packa in alla saker OCH så slutligen till butiken för att öppna... PÅ EN HALVTIMMME!!!
Okej, ingen stress . AAAAAANDAS.. Jag ringer syrran "Kan du hämta morsan på jobbet innan du börjar jobbet? Kan hon låna en bil? " Vad får jag till svars? : "Givetvis!" Gullesyrris då, dig kan man lita på!!
(Henke(Inte syrrans) är förövrigt  vääärldens hyggligaste som åkte över till nbg och knäckte till plåten så min kära mor kan ta den bilen hem imorgon iaf.TACK TACK TACK!!!! )
OKEJ, NU ÄRE BIFF!!
Plattan i mattan tillbaks till Fagersta, Packa in alla prylar i bilen,klappakatten, HämtaGPS och så slutligen... stämplade jag in på kneget 10.58. (Eller alltså jag stämplade ju inte in på riktigt men hade jag haft en stämpelklocka så hade hon visat 10.58. ) PJUUUUUH!!!

...trodde jag..
typ en sekund senare dök det upp en kompis till mig, en blind äldre dam som brukar sitta och tjåla i timmar..vilket vi gärna hade kunnat göra nu också om jag inte haft 1000 saker att göra. Jag kände mig väldigt otillräcklig som försummade henne så.. Samtidigt var det rullians på kunderna och så plötsligt dök Maria upp... min räddare i nöden .
Hon erbjöd sig att jobba sista timmen så jag kunde sticka tidigare och själv satt hon och pysslade lite medans jag sprang runt som en yr höna! Haha :D
Nåväl, and off we go!
Lämnade Fagersta 13.08 och enligt GPS:en skulle jag vara i "mål" (stockholmsmässan) 15.09. Men eftersom jag är en sån sjuuujäkla racer-förare så var jag vid mässan 15.00 SHARP. Dock tog det lite tid att hitta parkering så inne på mässan var jag inte förrän 15.20. MEN ÄNDÅ!
Jag hann strosa runt utan stress. Provsmaka/känna på det mesta och ända spara lite till morgondagen innan dom slog igen portarna 18.00.
Så under tiden jag gick där så slog det mig då att...Ska jag verkligen sova i bilen!?!?
Så efter mycket velande så drog jag iväg ett mess till Linn "bla bla bla... soffplats?"
(Och nu velade jag alltså inte för att jag på nått vis trodde att dom skulle säga nej utan just för det faktum att dom är hårt arbetande människor som kanske nån gång ibland bara vill sitta i soffan och bara vara, MEN TROTS DET troligtvis, med glädje, skull ta emot en med öppna armar bara för att det är såna dom är.Snälla och rara!)
Fick tillbaka " blabla ..Jobbar! blala Jimmy 07...bla bla"
Messade Jimmy. BINGO!
SÅ TACK,
mina fina underbara,Vänner.
(Gråter dock liiiite inombords att jag inte kan vara i Falun och skaka loss med massa härliga brudar.
MEN, snart ses vi igen och då ska vi skaka som aldrig förr!)
Imorgon: Hälsomässa och "Best of the Best" HELA DAGEN!!  Sen köra bil hem. Wish me luck!
PIIIIZ

Kommentarer
Postat av: Maria

Så lite så!!

Var ju ändå tvungen att bli klar med allt ju!!:D

2010-11-14 @ 12:56:25
URL: http://maria0223.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0