O-nojjiga jag.

Godmorgon,
Hur mår ni? Jag mår kanon! förutom att huvudvärken fortfarade gör sig påmind.
Vi diskuterade det faktum att folk (spec. på gymmet!) frågar väldigt mycket om "hur länge jag tänkt hålla på.."
Och jag har konstaterat att jag är väldigt o-nojjig i jämförelse med min omgivning, folk "oj:ar" och suckar och bannar över saker jag gör,över hur jag mår(eller rättare sagt INTE mår!) etc.etc...
Nu när jag haft så mycket huvudvärk så har jag relaterat det till bl.a "krokig sovställning" , "svaga ryggmuskler i kombination med tuffa ryggövningar","stel nacke", "dålig kosthållning"...ja, ALLT förutom det faktum att jag faktiskt ÄR på tjocken och faktiskt KAN ha högt blodtryck!
På order av min omgivning så kontaktade jag tillslut MVC och blev uppkallad nu på morgonen (då gårdagen var fullbokad däruppe), för att hon ville kolla upp detta omedelbart.
Nu råkar det faktiskt vara så att man blir inte mer "sjuk" än man gör sig, (Det finns givetvis undantag!) har jag gett mig fan på att jag ska träna till "dagen D" och hålla Afron till slutet på Juli så KOMMER jag göra det också.
Så är det bara..
Med lite vilja och vaselin (..2 toalettbesök innan passet och ett bra stödbälte..) så funkar allt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0