Ett litet tillägg...

Igår hade jag och Malle besök av Äl och Jack och Sara och "kulan" och då kom vi självklart in på att prata förlossning och både jag och Äl som är ganska färska inom ämnet konstaterade att det inte är själva förlossningen som är det jobbiga utan att det helt klart är tiden efteråt : konstanta menssmärtor och då du dels håller på att avlida av svid varje gång du kissar och sen inte törs göra nummer två på flera dagar för att du inte "vågar " krysta och att du sen , ovanpå det blöder av bara hellskotta eftersom bebisen lämnat efter sig som ett stort öppet sår så du måste gå omkribg med en svettig, illasittande binda dygnet runt när du inte vill nått hellre än bara lufta härligheten! För mig tog det två dar innan nummer två och såhär efter 1 vecka är även svidet borta och blödningarna minimala. Så det GÅR ÖVERmen det ÄR en jobbig tid! Ett tips är att hela tiden ha en 50cl petflaska till hands när du kissar. Denna fyller du med ljummet vatten och liksom "sköljer" muttan med samtidigt som du uträttar dina behov, ovärdeligt! Sorry Kristine:) men DET är sånt som ingen talar om men som alla borde veta:) och på det kanske man har en kinkig bebis som vill äta hela tiden och då är det AAAASVIKTIGT att tänka på hur man sitter för annars kommer ryggen ta rejält med stryk! Så , det var vad jag hade att säga!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0