Men huuuuah...

Sitter och kollar på "Livet på BB".. Alltså ..jag älskar hur dom så fint försöker censurera själva,såattsäga, "utdrivningskedet".. goodluckchuck liksom, det sprutar blod,ungar och livmödrar över kameralinsen,barnmorskorna och allt annat som råkar vara i rummet för tillfället. ..oerhört angenämnt kan jag tycka!
I övrigt så fick jag idag höra "Men, visst har du väl växt otroligt mycket sen i fredags?!"
Jag förklarade detta med att precis innan passet ätit en risgrynsgröts-korv vilket troligtvis kunde förklara den svällda magen och så skrattade vi alla så gott..
Faktiskt så är det lite mysigt när folk påpekar att dom ser en preggo-bula.. och det har gått snabbt .. på bara nån vecka eller två så smällde det till! Men ja, jag har lagt ner min plan om 3siffrigt.. det kan bli hårt att instruera BodyBalancen i den hyddan.. inte att utöva.. men att instruera.. jag har faktiskt som mål, på riktigt nu alltså, att kunna köra på med mina pass.. åtminstonde den största delen av dom.. fram till dagen D, förutsatt att jag får må bra hela tiden o.c..
DÄRFÖR.. kan ni ju bara föreställa er min panik igår när det hugger till rejält i "muttbenet" (i typ FEM sekunder!!!..."oooooooh".... ) och jag googlar det
(vilket vi vid det här laget har lärt oss att man ABSOLUT inte ska göra när man har diverse symptom för då slutar det med att man både har aids,cancer,hepatit och lungödem innan man ens hinner tänka ordet "sjuk"!) Och där var det då , sida upp och sida ner :"Foglossning" ... SJÄLVKLART så ramlade jag också bara in på de absolut värsta sidorna med "i värsta fall" -exemplen..OPERATION!!!  jo,jag tackar ja! Där kunde ju jag sitta med mitt foglossnings-bäcken för resten av graviditeten med smärtor värre än helvetet själv! TACK för det!
Efter några minuters dödslängtan så tog jag mig till sans och insåg att jag faktiskt inte hade ont längre.. ALLS! och att det troligtvis kunde vara TUSEN andra saker utöver foglossning.. Jag lugnade mig och kunde somna gott.. (nästan!)
Men jag har kommit på mig själv med att få sånadär kronspel lite till och från.. jag har typ ganska mycket "växtvärk" varje dag.. och om det då kommer en dag då jag knappt känner nått alls då är inte min första tanke "sköööööönt!!!" nej,visst... det är istället : " HEPP, nu har ungen dött också. KUL!!!! och ALLT är mitt fel!!! Varför gjorde jag si varför gjorde jag så... " ja ni hajar och så börjar en inre strid med mig själv.. tills jag nån minut senare kommer på mig själv med att va en millisekund från att börja störttjuta och därmed inser vilket pucko jag är!!! Ja.. så ser min vardag ut.. och er då?! Hur ser den ut?
Näe, nu är det Irene Huss som gäller.
HÖRS
Bild snodd

Kommentarer
Postat av: jessica

nejdu, nu lugnar du ner dig lite för både din och ungens skull :)

och tänk på att det kommer spruta bajs och kiss också :)

2011-02-09 @ 21:58:37
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: Äl

Förstår precis vad du menar, såg avsnittet jag med. Skulle ju ljuga om jag sa att jag ser fram emot förlossningen på mer än ett sätt. Äntligen få träffa den som gömmer sig där inne.



...fan det sprutade verkligen vätskor.

2011-02-10 @ 08:45:55
URL: http://lillisandal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0