protein-& kryddscones

Då min hjärna uppenbarligen slutat fungera och jag lyckades glömma matlådan så fanns det ingen annan utväg än att kasta ihop en liten scones-smet, här kommer receptet:
lika delar mjöl & hampaprotein
örtsalt
kummin
koriander
bakpulver
*Rör ihop*
Släng i en rejäl skvätt paranötsolja
*rör om*
Häll på några deciliter mjölk(laktosfri typ)
*blanda försiktigt ihop allt*
Klicka ut i fyra lika stora delar på en plåt, snitta ett kryss i mitten,in i ugnen.
250grader 10 minuter
KLART.
------------------
Det bästa av allt var att precis NU när jag skulle publicera detta så dyker en bekant upp med kryddiga tonfisks-toast.. som att hon kunde läsa mina hungertankar.
THANK U SHER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0