en liten förändring

Igår när jag åkte hem efter jobb och träning så struntade jag i att ta med mig datorn vilket jag annars ALLTID gör ,tänkte att "äsch, jag är ju här snart igen och om inte annat kan jag ju låna kristoffers PC". ..tänkte dock inte på att jag skulle komma hem jättetidigt mot vad jag brukar och därmed behöva en sysselsättning som min MAC-kompis MEN nu hade jag inte denna.. och kristoffer pysslade med sin dator så där gick jag också bet.
SÅ ,vet ni vad jag gjorde?! Jag tog fram en bok,kurade ner mig under två filtar framför brasan och läste.. och läste..och läste.. och det var så HIMLA ROGIVANDE!! Jag känner mig mycket mer "ren" i skallen idag än vad jag gjort de dagar jag haft datorn med mig för då blir man liksom sittande där i flera timmar med datorn i knäet..uppdaterandes facebook 11 ggr i kvarten och skrivandes det ena meningslösa blogginlägget efter det andra. Nej vet ni vad, man ska lära sig uppskatta det lilla..igår var min datorfria kväll och mys med mig själv "det lilla" boken som jag började läsa heter "Små citroner gula" och handlar om just det.. att uppskatta det man har och våga ta steget till förändring.. .typ..
Så mitt löfte till mig själv detta år blir att ha MINST 2 datorfria kvällar i veckan.
Djupt -Iknow men plötsligt händer det vet ni..
På tal om böcker så är jag smått förälskad i detta "bord" nån som vet var man får tag på det!?
Bilden är snodd från google och det fanns ingen info.

Kommentarer
Postat av: sofia

Ohh grattis gud vad roligt att du är med barn!! kramar Sofia

2011-01-05 @ 14:28:28
URL: http://enstorblog.blogspot.com/
Postat av: jessica

den boken är mycket braaa :)

2011-01-06 @ 02:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0