Låååång helg,

Torsdagen var kantad av träning och efter det häng i gäng, först hos oss och sen semlaslussen där pojkarna satt och glodde på en brasa och drack bira... varken mer eller mindre .. så jag och brudarna tackade för oss och drog hem till min soffa och hängde lite för oss själva med melon,jordgubbar och körsbär ..och massa snack förstås. Efter ett tag dök pojkarna upp och skulle bege sig ut på spökjakt (!) och vid 4-snåret lämnade den vakna halvan av mitt tvåmanna-sällskap mig för sängen så även jag bäddade ner mig i drömmarnas värld. Vaknar nuförtiden varannan timma så nääe, nån kvalitetssömn är det inte.. gick upp vid 10snåret kanske och hittade två sötnosar i soffan , vi hängde lite och högg sen in på en pizzabeställning,resten av gänget dök upp och vi kollade en rulle och myshängde i soffan varpå alla for hem till sig,p-napade,duschade etc. och till sen-kvällen blev det mera mys på uggelbo där det styrdes upp grillat. Fantastiskt trevligt faktiskt!!! Tackade för mig vid halv 2 eller så och åkte hem till den väntande sängen. Somnade som en stock! Vaknade vid 8, Lördag morgon var det , insåg att halva min umgängeskrets fyllde år och beslöt mig för att börja med ett besök i Fors där det bjöds på REJÄL fikabuffe' och trevligt häng i fin trädgård . MEN då helgen varit så packad som den varit så insåg jag under min bilfärd då jag hade radion på att jag TOTALT missat dethär kaoset i Norge,bomben i Oslo hade jag uppfattat men massakern... HELT.SJUKT!!! Vilka människor det finns!! Skrämmande! Detta gjorde ju en lite trött och nedslagen sådär men jag fortsatte ändå mot nästa kalas där det snicksnackades lite tills jag insåg att jag bannemig bara ätit tårta och fikat under mina vakna 12 timmar så beslutet behövde inte övervägas utan jag studsade vidare hemöver för krubb. Kvällen blev slö och varken jag eller K orkade direkt lyfta ett finger så vi gav upp och somnade väl vid 12-1 snåret och vaknade slutligen efter 11 imorse.. i tron att vattnet gått... hehehe.. måste drömt i nått halvvaket tillstånd och så hade täcket åkt upp lite över rumpan så det liksom blev lite kallt, först låg jag bara JÄTTESTILLA och tänkte "Nu händer det.Barnet kommer NU!" .. sen kände jag efter och insåg att allt bara var inbillning .. då blev jag besviken och hoppade upp ur sängen, drog på mig promenadskorna och tog en långprommis runt linjan-västanfors-stan.. i hopp om att bebis skulle ändra inställning till att ligga kvar där inne och kura... nyss hemkommen så kan jag besviket konstatera att den ligger kvar! SUCK. I väntans tider.. jo jag tackar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0